Den 4 september arrangeras den första Mötesplats Sverige på Science Park i Jönköping.

Mötesplats Sverige i Jönköping – program och talare

Den 4 september arrangeras den första Mötesplats Sverige i Jönköping. På plats kommer vi lyfta lokal, regional och nationell innovativ kraft och sätta strålkastarljuset på Jönköpings många ledande innovatörer och entreprenörer. Nu kan vi stolt presentera program och samtliga talare för eventet, som arrangeras på Science Park.

Innovation, kommunikation och ledarskap är det som förflyttar samhällen, verksamheter och människor framåt. Mötesplats Sverige är en plats där vi samlas för dialog, inspiration och nätverkande. Det är ett sammanhang där idéer kommer till liv, oväntade möten leder till lösningar och där vi tillsammans utvecklar ett ännu starkare Sverige i utveckling.

– Jönköping har sedan 1200-talet varit en naturlig mötesplats som under alla år utvecklats med sin tid. Att Sveriges Kommunikatörer väljer att lägga premiären av häftiga ”Mötesplats Sverige” just hos oss känns därför både naturligt, men samtidigt oerhört ärofyllt. Jönköping är gärna arenan för diskussion av de viktiga samhällsfrågorna och kommer göra sitt allra bästa för att visa ett gott värdskap för arrangörer och gäster till detta spännande event. Hjärtligt välkomna till Jönköping, säger Sven Rydell, näringslivschef på Jönköpings kommun.

Förutom Sven Rydell kommer bland annat Dan Friberg (vd och delägare av Infobric), Annica Snäll (kommunikationschef på Jönköpings kommun), Anna Rudels (ställföreträdande generaldirektör, Svenska Institutet) och Günther Mårder (industriell rådgivare, investerare, moderator och föreläsare) stå på scen under dagen.

– Vi ser fram emot en fantastisk dag i Jönköping, där vi alla kommer att få ta del av nya insikter, kontakter och perspektiv. Jag är väldigt förväntansfull inför att träffa alla deltagare och tillsammans fortsätta utveckla varumärket Sverige, säger Caroline Thunved, vd och generalsekreterare på Sveriges Kommunikatörer.

Här kan du läsa programmet i sin helhet och köpa biljett.