Caroline Thunved: ”Vi har alla ett ansvar för bilden av Sverige”

Caroline Thunved: ”Vi har alla ett ansvar för bilden av Sverige”

”Alla har ett ansvar för bilden av Sverige. Inte minst alla som jobbar med kommunikation”. Så inleder Caroline Thunved, vd och generalsekreterare på Sveriges Kommunikatörer, sin debattartikel i Dagens Opinion.

Under Mötesplats Sverige är det extra tydligt – det är tillsammans vi skapar förändring. För att stärka självbilden av Sverige måste vi kroka arm mellan branscher, människor och sektorer. En nyckelkomponent för att lyckas är kommunikation. Genom kommunikationens kraft kan vi skapa intern stolthet, men även bygga extern synlighet.

Med dessa ord avslutar Caroline Thunved sin debattartikel:

”Låt oss idag tillsammans hylla vårt kommunikativa Sverige – ett Sverige som står starkt i den globaliserade världen, som leder den gröna omställningen, prioriterar digitalisering och innovation. Vi behöver samla oss och göra, för att tillsammans förändra vår bild av Sverige. För Sverige i framtiden.”