Tero Marjamäki, Head of Communications & Sustainability Blocket, tog emot priset bästa innovativa kommunikation.

Nyhet -

Blocket vinnare av Stora Kommunikationspriset i kategorin Bästa Innovativa Kommunikation

Sveriges Kommunikatörer belönar ett team som under 2020 använt kommunikation på ett nytänkande sätt för att uppnå innovativa resultat. Det kan vara till exempel genom kreativa samarbeten internt eller med externa parter, genom att använda ny teknik eller att arbeta med kommunikation som är beteendepåverkande. Syftet ska vara att bidra till hållbarhet och lösningar som skapar värde. Vinnare av priset bästa innovativa kommunikation 2021 är Blocket, enligt följande motivering.

"Under ett år präglat av digitalt nytänkande har vinnaren av Bästa Innovativa Kommunikation valt att gå en annan väg. Med samarbete, hållbarhet och återbruk i fokus har de utgått från målgruppens behov, intressen och preferenser när de utformat sin kommunikation. Det har stärkt både sitt varumärke och dess position hos unga vuxna."

– Vi har identifierat att det är många unga som bryr sig om klimatet och den värld vi lever i, men inte vet exakt hur de ska agera. Medan de äldre har verktygen för hur man ska ta hand om sina saker. Det kunde vi gifta samman i vår kampanj, sa Tero Marjamäki, Head of Communications & Sustainability.

Årets prisutdelning bestod av en livesänd gala som gick av stapeln torsdagskvällen den 20 maj.