SD:s regionvalsedlar fastställda

SD:s regionvalsedlar fastställda

I helgen hade Sverigedemokraternas båda distrikt i Skåne valkonferens för att fastställa sina regionvalsedlar. I samtliga valkretsar fastställdes valberedningens förslag.

Nordöstra kretsen toppas av nuvarande gruppledaren och regionrådet Niclas Nilsson.

Nordvästra kretsen toppas av Therese Borg, politisk sekreterare och gruppledare för SD i kulturnämnden.

Mellankretsen toppas av Marlen Ottesen, regionråd med ansvar för sjukvårdsfrågor.

Malmökretsen toppas av Jacqueline Maly, politisk sekreterare med inriktning på sjukvårdsfrågor.

Sydvästkretsen toppas av Helmuth Petersen, kommunalråd i Trelleborg.

Sydostkretsen toppas av Paul Svensson, politisk sekreterare med inriktning på personal och servicefrågor.

Sverigedemokraterna i region Skåne har idag 30 mandat och strävar efter att växa ytterligare i valet 2022. Niclas Nilsson gruppledare och regionråd kommenterar:

• Målsättningen är att öka med ca fem procentenheter och ingå i ett styre efter valet i höst. Vi bedömer chanserna till både valframgång och att få ingå i ett styre efter valet som mycket goda. Minskade vårdköer, förbättrad tillgänglighet inom vården, trygghet, elförsörjning och krisberedskap kommer att vara viktiga och aktuella frågor i SD Region Skånes valprogram i valrörelsen.