Svep Design Center får nya strategiska ordrar

Produktutvecklingsföretaget Svep Design Center AB har nyligen fått flera nya strategiskt viktiga ordrar.

Två av beställningarna handlar om att utveckla produkter inom det medicinska området, och de övriga beställningarna gäller utveckling av produkter som är uppkopplade till Internet. Sveps spjutspetskompetens ligger i att kunna kombinera det absolut senaste inom trådlös kommunikation, elektronik och mjukvara.

– Det medicinska området och Internet of Things, kombinerat med trådlös funktionalitet såsom Bluetooth och Wi-Fi, kommer att driva mycket av våra affärer i framtiden, säger Lars Gustavsson, VD för bolaget.

– Den senaste tiden har vi sett ett starkt ökande intresse för våra tjänster, och 2014 ser mycket ljust ut för företaget, säger Lars Gustavsson.

För mer information, vänligen kontakta Mikael Hegardt, tel 070-633 80 31, epost mikael.hegardt@svep.se ellerLars Gustavsson, tel 070-593 20 42, epost lars.gustavsson@svep.se

Om Svep Design Center AB

Svep Design Center etablerades 1978, och har sitt huvudkontor i Lund. Svep bedriver konsultverksamhet inom områdena produktutveckling, inbyggda system, bildbehandling, trådlös kommunikation, audio-elektronik och mjukvara.

Uppdragen utförs som helhetsåtagande eller enskilda uppdrag på företagets kontor i södra Lund men även ute hos kund. Bland kunderna finns ett flertal av Öresundsregionens mest framgångsrika företag men även internationella organisationer. Svep expanderar målmedvetet både i och utanför Skåneregionen, och har närmare 40 anställda.

Mikael Hegardt

Presskontakt M.Sc.E.E Affärsutveckling och projektledning +46 (0)46-192 703