Stall Luleå har Jim Sånna till start på lördag

– Jim Sånna kom loss för sent i debuten och avslutade vasst som femma med mersmak. På lördag tävlar han om ett förstapris på 100 000 kronor när V75 avgörs på Bergsåker. Vår andra häst Gatelink vann debuten väldigt enkelt i Umeå. Det borde vara intressant att kliva på i Stall Luleå och jag kan inte förstå att det finns andelar kvar, säger Karl Fabricius i Luleå Hockey.

Det handlar om Rikstravet team SHL, travtävlingen mellan SHL-lagen, där Stall Luleå känns heta och hoppas på att kunna ta ett rejält kliv uppåt i tabellen redan på lördag. Stallet tränas av framgångsrika Hanna Olofsson på Bodentravet.

Det ser bra ut för stall Luleå just nu?

– Det kan du lita på, säger Hanna Olofsson.

Jim Sånna ska starta på lördag och har ett intressant läge, vad tror du om chanserna?

– Han spurtade bra senast efter sen lucka och den långa distansen över 2 640 meter är en fördel för honom. Han har aldrig gjort ett dåligt lopp och jag har en bra känsla för att han ska vara med och fightas om tätplaceringarna.

Gatelink är stallets andra häst som vann debuten för stall Luleå, vad är dina tankar om henne?

– Hon är otroligt fin och tränar på bra efter vinsten. Jag fick kämpa ett tag innan jag lyckades köpa loss henne till stall Luleå. En jättetrevlig häst som har många lopp att välja på framöver så troligtvis startar hon inom kort.

Fakta om Rikstravet team SHL

I Rikstravet team SHL tävlar 14 olika stall kopplade till varsitt ishockeylag i SHL mot varandra med två travhästar per stall. En andel kostar 500 kronor och dukar upp en häftig hästägarupplevelse som innehåller:

• Delägarskap i två hästar
  • 3 nr av tidningen Travronden (Värde 135 kr)*
  • Fri entré när ert stall har häst till start**
  • Erbjudande om ATG Live-premium***
  • Gå två för en på utvald SHL-match***
  • Kupongkod för V75 www.storavinster.se (Värde 99 kr)
  • Travfakta Guld i två månader (Värde 1 998 kr)
  • Inbjudningar till kickoffer och öppet hus-dagar.

Tävlingen startar 1 december 2016 och håller på till 30 juni 2017. Stallen får poäng och prispengar efter hur deras hästar placerar sig i olika travlopp. Det vinnande stallet får en segerfest värd 150 000 kr. Stallet äger hästarna till och med den 3 juli 2017, då de säljs på auktion. Därefter delas årets prispengar och försäljningspriset från auktionen ut till delägarna.

* Gäller endast kunder som ej har en aktiv prenumeration på Travronden.
    ** Gäller ej V75-dagar
    *** Erbjudandena är personliga och kan ej överlåtas och gäller endast om du köper och registrerar din andel Rikstravet team SHL senast den 30 november. Erbjudandena skickas ut efter 30 november.

Travfakta:Travfakta.se är en databas med information om hästar, kuskar och tränare baserat på 100.000 svenska lopp tio år bakåt i tiden.
    Nu har du möjlighet att prova Travfakta Guld i två månader helt gratis!
    Du får tillgång till allt material som finns på sajten - detta till ett värde av 1998 kr!

Storavinster:Storavinster.se är tipstjänsten för dig som vill spela med statistiken i ryggen!
    Nu får du tipsmaterialet till en V75 omgång gratis! (Värde: 99 kr)
    Tipsmaterialet innehåller:
    Digert statistikmaterial - spets & loppanalyser
    Bedöming av samtliga hästars vinstchanser (som du enkelt kan jämföra med spelranken på
    atg.se)
    Systemförslag i olika prisklasser
    Tydlig sista-minuten-information med värmningssammanfattning.

ATG Live-premium:
Se loppen i upp till HD-kvalitet samt får tillgång till lopparkivet.