Pressinbjudan: Arbetsmarknadsregler under luppen

De svenska arbetsmarknadsregleringarna är både ifrågasatta och omhuldade. Nyligen bjöds Svenskt Näringsliv in av LO till ett försök att via samtal få en bättre förståelse för den andres synsätt. Samtidigt gör Långtidsutredningen 2011 en bred översikt av den svenska arbetsmarknaden.

Mot denna bakgrund bjuder Svenskt Näringsliv in till ett seminarium där det svenska anställningsskyddet sätts under luppen. Medverkande är:

• Professor Pierre Cahuc, École Polytechnique, Paris

Professor Pierre Cahuc, som nyligen uppmärksammades i the Economist, forskar kring arbetsmarknadsfrågor och kom nyligen ut med forskningspappret "Two-Tier Labor Markets in the Great Recession: France vs. Spain". Cahuc utvärderar på regeringens uppdrag det svenska anställningsskyddet i en bilaga till Långtidsutredningen 2011.

• Docent Per Skedinger, Institutet för Näringslivsforskning
  • Professor Pontus Braunerhjelm, KTH och VD för Entreprenörskapsforum
  • Chefekonom Stefan Fölster, Svenskt Näringsliv

Datum: Torsdag 18 november 2010
Tid:
kl 14:00 - 16.00
Lokal:
Summit - Razorfish
Adress:
Grev Turegatan 30, Stockholm

Mer information om seminariet och de medverkande finns här.

För ytterligare information:

Björn Lindgren, tel 070 345 62 42, bjorn.lindgren@svensktnaringsliv.se

Svenskt Näringsliv samlar 50 medlemsorganisationer och närmare 60 000 företag med 1,7 miljoner anställda. Följ vår verksamhet på vår hemsida www.svensktnaringsliv.se och genom våra olika nyhetsbrev. Prenumerera på http://www.svensktnaringsliv.se/nyhetsbrev/ Vår pressjour når Du på telefon 08-553 43 001.