Scandic Hotels förstärker partnerskapet med Brynäs IF.

Scandic Hotels förstärker partnerskapet med Brynäs IF

Hotellkedjan Scandic förlänger och förstäker sitt partnerskap till Brynäs IF. Nu blir man utvecklingspartner till Brynäs IF och kliver upp på den tredje högsta nivån i föreningens partnerstruktur. Med hotellen Scandic Gävle Väst och Scandic Gävle CH ser vi fram emot att genom partnerskapet positionerna Scandic som det givna idrottshotellet.

Scandic Hotels blir enligt avtalet partner på den tredje högsta nivån och stödet ökas kraftfullt till föreningen.
– Vi är stolta över att kunna presentera ytterligare ett nytt kraftfullt partnerskap. Vi vet vilken standard och vilken kraft det finns i Scandic:s varumärke. Vi reser många mil med våra lag och våra verksamheter så att ha en trygg hotellpartner är viktigt för oss. Dessutom värderar kedjan inkluderings och integrationsfrågorna högt vilket går helt i linje med våra verksamheter och man är dessutom aktiv inom vårt jämställdhetsarbete, det här ett kraftfullt avtal, säger Jakob Westerlund, kommersiell chef för Brynäs IF.

Scandic Hotels med sina två hotell i Gävle, CH och Väst blir alltså en naturlig knytpunkt för inresande hockeyintresserade - med målsättning att dra ännu mer hockeyintresse till regionen.
– Vi har en lång och trogen relation med Brynäs IF och vi vet vilken betydelse man har för besöks- och turistnäringen i stan. Spelar Brynäs IF matcher eller arrangerar stora event så är det alltid en stor skara inresande. Alla vet vilken kraft Brynäsfansen har och vill givetvis att man ska leva och bo hos oss med den upplevelse vi kan erbjuda, säger Niclas Jonsson, hotelldirektör Scandic CH.

Genom partnerskapet kommer också ökade satsningar på att få fler Brynäsare och hockeyintresserade i regionen att bo hos just Scandic. Det ska vara förmånligt att resa och bo som Brynäsare.
– Vi vet vilken trygghet vi känner med att alla Scandic-hotell här alltid kommer leverera service av högsta klass när gäster kopplade till Brynäs IF kommer på besök. Scandic kommer erbjuda förmånliga priser till våra fans och en värdig vistelse, avslutar Westerlund.

För mer information, vänligen kontakta:
Jakob Westerlund, Kommersiell chef, Brynäs IF E-post: jakob.westerlund@brynas.se
Niclas Jonsson, Hotelldirektör, Scandic E-post: niclas.jonsson@scandichotels.com