Nystartat trädgårdsföretag i samarbete med trädgårdsmästare Lars Krantz

Nystartat trädgårdsföretag i samarbete med trädgårdsmästare Lars Krantz

Det nyetablerade företaget ESS1 Utemiljö AB från Gävle har på kort tid gjort sig ett gott namn inom trädgårdsanläggningar i Gästrikland, Dalarna och nu även i Stockholmsregionen.

Nyligen genomförde ESS1 Utemiljö ett projekt i unik kulturmiljö i Insjön, Dalarna tillsammans med trädgårdsikonen Lars Krantz, känd från Rosendals Trädgård på Djurgården och nu verksam på Wij Trädgårdar i Ockelbo.
 – När jag skapar trädgårdar och parker krävs kvalitet och omsorg i alla detaljer. Jag kan lita på att det är precis vad grabbarna på ESS1 Utemiljö levererar, berättar Lars.

Att arbeta tillsammans med renommerade designers och trädgårdsmästare är en viktig del av företagets möjlighet att leverera en helhetslösning från idé till uppvuxen trädgård som uppfyller kundernas önskemål. Sedan tidigare samarbetar man även med Gunilla Welin Brook, trädgårdsdesigner och trädgårdsmästare som är verksam i Gävleregionen samt Ylva Landerholm, även hon trädgårdsdesigner och trädgårdsmästare men verksam i Stockholm.

– Det här har varit ett mycket stimulerande uppdrag, berättar Jonas Sporrstedt, en av grundarna. Genom ett sådant här samarbete så lyfter vi oss naturligtvis till helt nya nivåer. Vi är nystartade men tillsammans har vi mer än 30 år i branschen, bred branschkunskap och stort intresse att utforma trädgårdsanläggningar med gedigen kvalitet och lång hållbarhet. Så vår målsättning är hög och vi vill hela tiden utvecklas och göra vårt bästa, oavsett om det gäller mindre eller mer omfattande uppdrag.

ESS1 Utemiljö AB grundades 2013 och drivs av Jonas Sporrstedt, Johan Edin och Marcus Skoglund. De anlägger trädgårdar och utemiljöer tillsammans med renommerade designers och trädgårdsmästare. Kunderna erbjuds en helhetslösning från idé till uppvuxen trädgård.Kvalitet är fokus och de löser allt från schakt till färdiga trädgårdar med markstensytor, murar, trappor, natursten, grusytor, gräsmattor och planteringsytor. Företaget utför även snickeriarbeten, installation av trädgårdsbelysning samt automatbevattning. De anlägger även grunder och utför dräneringar.

För mer information se: www.ess1.se