Jobba som busschaufför - betald utbildning och fast tjänst i

Jobba som busschaufför - betald utbildning och fast tjänst

Vill du ha ett kul, omväxlande och serviceinriktat arbete? Betald utbildning och garanterat arbete efter avslutad intensivutbildning? Då ska du söka en av de fyra platser som nu erbjuds av Erikssons Buss i Älvdalen. Utbildningen sker hos Bomhus Trafikskola i Gävle.

En chans att få busskortet betalt

För den som vill få sitt busskort betalt och garanteras en fast anställning, är detta en unik möjlighet. Värdet för utbildningen, inklusive lön under utbildningstiden och resor, uppgår till cirka 150 000 SEK.

Efter avslutad utbildning blir du stationerad i Idre i minst två år. Du behöver vara serviceinriktad, ostraffad och ha möjlighet att arbeta heltid. Ett anställningsavtal skrivs innan utbildningen påbörjas. Lön utgår enligt kollektivavtal.

Förmåner och krav

Vi ordnar med bostad för de som vill veckopendla och hjälper även till att hitta en egen bostad om du vill flytta till området. Grundkraven för att söka är:

• Du måste ha fyllt 24 år innan utbildningen avslutas
• Inneha B-körkort i minst tre år
• Vara ostraffad

Omfattande utbildning i Gävle

Utbildningen sker i Gävle och går var sjätte vecka, och rekryteringen hanteras av Bomhus Trafikskola.

Erikssons Buss i Älvdalen kör linjetrafik, färdtjänst, sjukresor och beställningstrafik. De erbjuder resor efter kunders specifika önskemål och vill ge dem bästa möjliga upplevelse.

Stor brist på chaufförer

– Det råder stor brist på chaufförer, det saknas mellan fem och sju tusen chaufförer idag. Därför är vårt samarbete med Bomhus Trafikskola ovärderligt. De har genom åren hjälpt oss att utbilda ett flertal chaufförer för både bussar och taxi, de gör ett kanonjobb, säger Ken Järn, personalansvarig på Erikssons Busstrafik i Älvdalen.

– Branschen ser ut som den gör, så vi hjälper företag i hela landet att utbilda duktiga yrkeschaufförer för både buss, lastbil och taxi, säger Pär Dahlstedt, på Bomhus Trafikskola och initiativtagare till Svea Trafikcenter.

Intresseanmälan till utbildningen och jobbansökan görs via länken här:

För mer information, kontakta:

Pär Dahlstedt
Skolchef