Eget Företag, en mässa med unika möjligheter

Eget Företag, en mässa med unika möjligheter

Den 19-21 oktober anordnar NyföretagarCentrum Sverige, mässan Eget Företag i Älvsjö. Mässan vänder sig till såväl nya som etablerade företagare med utvecklingsplaner.

– Det är ett unikt tillfälle att träffa människor i samma situation och ett unikt tillfälle för nätverkande, säger Lars Eldh, vd för NyföretagarCentrum Gästrikland.

I år är arrangemanget större än någonsin och massor av experter och rådgivare från olika branscher finns på plats för att svara på frågor. – Behovet av information och kunskap om företagande är ju jättestort och då är det väldigt smart att under en kort tid samla de vassaste experterna på samma ställe, säger Lars Eldh.

Mässan vänder sig till nya samt etablerade företagare med utvecklingsplaner och väl på plats kan man bl.a. välja mellan 75 inspirerande seminarier med såväl Charlie Söderberg (Lyxfällan) som Laila Bagge Wahlgren (Idol) som föreläsare.  – Det är dessutom ett unikt tillfälle att träffa människor i samma situation och ett unikt tillfälle för nätverkande, säger Lars Eldh.

När det gäller regional representation kommer rådgivarna och ledningen från NyföretagarCentrum Gästrikland att delta på mässan under någon av dagarna. – Det ska bli fantastiskt roligt att träffa nya företagare, nätverkskompisar och samarbetspartners från hela landet, säger Lars Eldh. Lars hoppas också på att kunna locka andra Gästrikar till handling.  – Våra klienter och sponsorer har fått varsin inbjudan och kan själva besöka mässan, säger han.

För mer information kontakta Lars Eldh, vd, NyföretagarCentrum Gästrikland
Tel: 026-10 11 50, 070-792 12 51
E-post: gastrikland@nyforetagarcentrum.se
www.nyforetagarcentrum.se/gastrikland

Läs mer om mässan på: www.egetforetag.se

NyföretagarCentrum Sverige är landets ledande skapare av nya livskraftiga företag!Varje år får 23 400 unika individer rådgivning vid något av våra 90 lokala nyföretagarcentrum. Av dessa startar drygt 10 000 företag, tre år efter start är 80 % aktiva, mindre än en procent (0,67 %) har gått i konkurs - detta är fullständigt unika nyckeltal nationellt och internationellt. Nätverket finns i ca 200 kommuner. Utöver rådgivningen erbjuder vi hjälpgivning, mentorprogram, Nationella Nyföretagarveckan, V 17, inspirationsmagasinet Allt Om Eget Företag, nordens största ny-och småföretagarmässa, mässan Eget Företag, seminarier under Almedalsveckan, ger ut Nyföretagarbarometern, m.m.
Rådgivningen inom NyföretagarCentrum Gästrikland är det lokala näringslivets erbjudande till dig som vill bli företagare, vi som ger råd är själva företagare.