Omslaget till den nya hyllningssingeln "Remember Waterloo".

50-årsjubileet av ABBAs ikoniska Eurovision-seger hyllas med ny låt 'Remember Waterloo'

I sommar firas 50-årsjubileet av ABBAs historiska seger i Eurovision Song Contest i Brighton, där deras oförglömliga hit "Waterloo" fängslade publiken och inledde deras legendariska karriär. För att hedra denna milstolpe är vi glada att nu på Sveriges nationaldag kunna tillkännage släppet av en helt ny hyllningssingel, "Remember Waterloo", nu tillgänglig på alla större musikstreamingtjänster, inklusive Spotify och YouTube.

En modern klassiker för dansgolvet

"Remember Waterloo" är ett livfullt, uptempo dance-pop-spår som vackert förenar modern produktion med nostalgiska inslag som påminner om ABBAs tidlösa sound. Med kärlek och respekt har låten skapats för att hylla både det historiska slaget vid Waterloo och de fantastiska hits som den svenska popgruppen producerat. Med sina medryckande melodier och lekfulla hänvisningar till historien är "Remember Waterloo" redo att fylla dansgolv över hela världen i sommar.

En hyllning med en twist

Textmässigt väver "Remember Waterloo" samman den episka berättelsen om slaget vid Waterloo 1815 med den firande andan av ABBAs Eurovision-triumf. Låten innehåller referenser till klassiska ABBA-texter och ikoniska fraser sömlöst invävda i låtens struktur, vilket skapar en innerlig hyllning som förhoppningsvis gläder både gamla och nya fans.

Lyssna på 'Remember Waterloo' här

"Remember Waterloo" finns tillgänglig på alla större musikstreamingtjänster, inklusive Spotify och YouTube. Gör dig redo att dansa och sjunga med till en låt som hyllar ABBAs bestående arv och den glädje deras musik fortsätter att sprida.

Låten framförs av Sound Studio Quartet
Producerad av SQR Records