Specsavers i Gävle firar 5 år

Specsavers i Gävle firar 5 år

I år firar Specsavers i Gävle fem år. Dessutom går företaget riktigt bra så man har all anledning att fira. Den 21-25 mars firar man i dagarna fem.

Det är nu fem år sedan Specsavers i Gävle slog upp sina dörrar på Södra Kungsgatan 5 för första gången. Från början var de sex anställda men efter fem år har de nu ökat till tio anställda, varav fyra av dem är optiker. Senaste nyanställningen var i november 2010.Under fem år har omsättningen nästan fördubblats och Specsavers i Gävle ligger nu med i topp fem över samtliga Specsaversbutiker i Sverige. Målsättningen är förstås att bli nummer ett i Sverige. Ulla jobbade som butikschef i cirka ett halvår innan hon köpte butiken i Gävle.

– När jag tog över butiken år 2007 började resan, och vilken resa det har varit och fortfarande är, säger Ulla Högberg, ägare, butikschef och optiker på Specsavers.

– Jag och mina medarbetare trivs jättebra i butiken, framtiden ser ljus ut och vi har ambitioner om att fortsätta växa, fortsätter hon. Kundkretsen för Specsavers i Gävle är stor och sträcker sig ända ner till Tierp i Norduppland.

– Vi har även kunder från Hamrånge, Ockelbo, Söderhamn och även några från Sandviken, berättar Ulla. Under fem dagar firar Specsavers sitt femårsjubileum med bland annat öppet hus, olika erbjudanden och en rit-tävling för barnen med prisutdelning.

– Vi ser fram emot att fira jubileet tillsammans med både nuvarande och framtida kunder, avslutar Ulla.

För mer information kontakta Ulla Högberg, telefon 026-65 33 65, 070-611 83 41, e-post: gavle.bc@st.se.specsavers.com. www.specsavers.se.

--------------

Fakta:

Specsavers är en av de mest framgångsrika optikkedjorna i Europa och är också ett av världens största bolag. Företaget grundades på ön Guernsey i Engelska kanalen år 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins. Nu är Specsavers marknadsledande med över 600 butiker i England. Specsavers är etablerat i Storbritannien, Irland, Holland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Australien och Nya Zeeland. I dagsläget har Specsavers ca 1400 butiker runt om i världen med fler än 26 000 medarbetare.
Specsavers etablerade sig i Sverige år 2005 genom köp av cirka 50 butiker från kedjorna Blic och Två Blå. Idag finns det ca 100 Specsaversbutiker i landet. Den svenska verksamheten styrs från huvudkontoret i Göteborg. Specsavers har ett tydligt mål med den svenska verksamheten och det är att bli marknadsledande på den svenska optikmarknaden. Genom att erbjuda bra priser, god service och hög professionell kunskap på optikerna ger Specsavers sina kunder mest värde för pengarna.