Enkelt, roligt och lönsamt att uppdatera er hemsida. Yodo CMS är enklare och smartare för mindre företag än drakarna Visma, Sitevision och EPiServer.

Enkelt, roligt och lönsamt att uppdatera er hemsida

Att ha en uppdaterad och aktuell hemsida är viktigt för alla företag och organisationer, oavsett storlek och verksamhetsområde. En hemsida är oftast den första kontakten som en potential kund eller samarbetspartner har med ert företag, och det är därför viktigt att den ger ett gott intryck och visar att ni är professionella och seriösa.

Men att uppdatera sin hemsida kan ibland kännas som en omständlig och tidskrävande process. Det är därför viktigt att hitta ett verktyg som gör det enkelt, roligt och lönsamt att uppdatera sin hemsida. Ett sådant verktyg är Yodo CMS.

– Yodo CMS är ett av marknadens mest lättadministrerade publiceringsverktyg. Det gör det enkelt för användaren att uppdatera sin hemsida och ger samtidigt möjlighet till ett snyggt och professionellt utseende. Oavsett om du är nybörjare eller har mer erfarenhet av att uppdatera hemsidor, så kan du enkelt använda Yodo CMS och snabbt uppleva skillnaden, berättar Joe Formgren, medgrundare av publiceringsverktyget. Vi producerar marknadens mest prisvärda hemsidor oavsett bransch och inriktning för små och medelstora företag samt organisationer. Sedan räcker det med en timmes utbildning så kan de som skall administrera sidan redigera och skapa både sidor, nyheter samt kalenderposter och nyhetsbrev om de vill skicka sådana.

En gammal och inaktuell hemsida har flera nackdelar och är idag näst intill förödande om ni vill framstå som en seriös aktör inom ert gebit. För det första kan det ge ett dåligt intryck på besökarna. Om hemsidan inte är uppdaterad med de senaste nyheterna, produkterna eller tjänsterna, så kan det ge intrycket av att företaget inte är aktivt eller inte bryr sig om sin hemsida. Det kan också försvåra för besökaren att hitta relevant information, eftersom gammal och inaktuell information kan skapa förvirring.

En annan nackdel med en gammal hemsida är att den kan vara svår att hitta via sökmotorer som Google. Sökmotorerna rankar hemsidor baserat på hur relevant och aktuell informationen är, så en gammal hemsida kan hamna långt ner i sökresultaten. Detta kan försvåra för potentiella kunder att hitta ert företag online.

Att uppdatera sin hemsida regelbundet är också viktigt för att ge besökarna en bra användarupplevelse. Om hemsidan är snabb och lättnavigerad, så kommer besökarna att stanna längre och vara mer benägna att på sikt konvertera till kunder.

En gammal hemsida kan däremot vara långsam och svårnavigerad, vilket kan få besökarna att snabbt lämna hemsidan igen. Detta leder naturligtvis till färre konverteringar och försämrar ert företags online-närvaro rejält.

En aktuell och uppdaterad hemsida bidrar däremot till att öka ert företags image och trovärdighet. Genom att visa att ni har den senaste informationen om er verksamhet och följer de senaste trenderna inom er bransch, så visar ni att ni är ett professionellt och seriöst företag.
– Så att att uppdatera eran hemsida är lönsamt på både lång och kort sikt. Det leder till ökad försäljning och ökad lönsamhet för ert företag. Hur mycket, det är det du och er försäljnings- samt marknadsorganisation som bestämmer, hälsar Joe. Så om ni vill ha en hemsida som är enkel, rolig och lönsam att uppdatera, och som ger ett bra intryck på besökarna och ökar ert företags omdöme och trovärdighet, så är Yodo CMS verktyget för er. Det är marknadens lättaste publiceringsverktyg att administrera och ger snabbt resultat.

Senaste aktuella referenser https://yodo.se/referenser

Joe Formgren