Kerstin som är uppvuxen på en mjölkgård Sydväst om Uppsala kommer vara placerad på Gård & Djurhälsans huvudkontor i Uppsala. Foto: Gård&Djurhälsan

Kerstin Gauffin blir ny kommunikatör för Svenska Köttföretagen

Den första september tillträdde Kerstin Gauffin, som kommunikatör för Svenska Köttföretagen och Gård & Djurhälsan efter Sara Hoff. Tjänsten innebär att Kerstin kommer att sköta den övergripande kommunikationen för såväl Svenska Köttföretagen som dotterbolaget Gård & Djurhälsan.

-Vi är glada över att vi fått in Kerstin Gauffin i laget – en driven, utåtriktad och nybakad agronom med starkt engagemang för svenskt lantbruk. Vi känner att hon är en viktig länk i det viktiga arbetet med att kommunicera värdet av vår verksamhet, såväl externt som internt, Säger Kees de Jong vd Gård & Djurhälsan.

-Kerstins starka engagemang för svenskt lantbruk samt att hon har ett antal intressanta erfarenheter, innehållande bland annat praktik i USA som veterinärassistent och reporter på tidningen Jordbruksaktuellt, visar att hon är en resurs som är nyfiken på mycket och gärna rör sig inom många olika miljöer. Vi gläds verkligen åt att få in henne som medarbetare på resan framåt, säger Hans Agné vd Svenska Köttföretagen.

Fram till årsskiftet kommer Kerstin att besöka våra seminstationer, livdjursbesättningar, samt följa med veterinärer och produktionsrådgivare ut till våra kunder. Dels för att lära känna oss och i företaget, dels för att sätta sig in i vår verksamhet.

-Det känns otroligt att jag har fått den här möjligheten. Jag hoppas få förutsättningar att kunna axla rollen som kommunikatör, för två bolag, då kommer jag kunna vara med och bidra till att vi har en växande produktion och konsumtion av Svenskt Kött, genom att synliggöra det bokstavligt talat matnyttiga vi gör inom koncernen, säger Kerstin och fortsätter:

I Sverige ska inte kött och djurhälsa vara lagom, det ska fortsätta sträva efter att bli ännu bättre och att vara det bästa. Jag vill att vi ska vara stolta över vår verksamhet, från semin till kotlett.