Kees de Jong slutar som vd för Gård & Djurhälsan AB

Efter sommaren lämnar Kees de Jong posten som vd för Gård & Djurhälsan och den 1 augusti tillträder han sin nya tjänst som vd för Svenska kennelklubben(SKK).

Kees de Jong anställdes som vd för Gård & djurhälsan oktober 2015 och bolaget har sedan dess under Kees ledarskap genomgått en utvecklingsresa.

–Jag trivs enormt bra på Gård & Djurhälsan, ett mycket starkt bolag med mycket kompetenta medarbetare men när jag nu får chansen till en ny utmaning ser jag det som rätt tillfälle att ta det här steget.

– Det är alltid tråkigt när duktiga medarbetare slutar men man ska också glädjas åt när de vill gå vidare och fortsätta utvecklas. Vi önskar honom lycka till med sitt nya jobb,  säger styrelseordförande för Gård & Djurhälsans Hans Agné och fortsätter:

För Gård & Djurhälsan ser framtiden ljus ut. Här finns en otroligt kompetent organisation, nöjda kunder och en god lönsamhet i verksamheten! Det viktiga och spännande arbetet med att skapa en lönsam inhemsk livsmedelsproduktion, en djurvälfärd som håller världsklass och en levande landsbygd fortsätter. Vi vet att detta är ett bolag som attraherar många och det är något som vi i styrelsen kommer att ha nytta av när vi börjar arbetet med en ny rekrytering av ledarskapet för bolaget, avslutar han.