K6, Kungsgatan 6 i Malmö

Malmö stads IT & Digitaliseringsavdelning flyttar till Svenska Hus totalrenoverade lokaler i K6

Den nya lokalen erbjuder moderna och sociala ytor för verksamhetsutveckling.
Malmö Stad skriver hyresavtal med Svenska Hus för att flytta in i nyrenoverade K6 – mitt i hjärtat av Malmö.

-     Vi valde lokalen på Kungsgatan 6 på grund av de moderna och sociala ytorna med dess centrala läge för att skapa en attraktiv och kreativ arbetsmiljö, vilket vi tror kommer uppskattas av medarbetarna säger Marcus Christensson, avdelningschef.

Lokalen på 2090 kvm har gott om kontorsplatser, gemensamma ytor och mötesrum, där kollegor från olika delar av stadens verksamhet ska kunna träffas och samskapa. Dessutom får hyresgästerna tillgång till tjänster som bemannad reception, postservice, parkering och tvätt.

-     Vi har velat ge vår hela verksamhet en modern och renoverad lokal och blev intresserade K6s koncept och ser verkligen fram emot att flytta in i de fräscha ytorna i huset fortsätter Marcus.

Malmö stads IT och Digitaliseringsavdelning flyttar in i sin nya lokal i januari 2025.

-     Vår målsättning är att våra lokaler ska vara en viktig del i att göra arbetet enklare och mer effektivt för våra hyresgäster samt att de ska se ett mervärde i att kunna nyttja mer ytor i fastigheten än endast sina egna, säger Anna Hurtig, Regionchef för Skånes kommersiella verksamhet på Svenska Hus.

Anna Hurtig, regionchef kommersiella lokaler Skåne, Svenska Hus
0725 44 63 17, anna.hurtig@svenskahus.se

Marcus Christensson, avdelningschef på Malmö Stad, Serviceförvaltningen IT & Digitaliseringsavdelningen
marcus.christensson@malmo.se