Svenska Fordonsbranschen - För rättvisa och lika villkor

Svenska Fordonsbranschen förstärker det juridiska teamet med ny jurist

För att möta en bransch där lagar och regler ständigt förändras, är det avgörande att våra medlemmar har tillgång till juridisk rådgivning som inte bara är djupt förankrad i juridiken utan också är anpassad till fordonsbranschens unika förutsättningar.

Svenska Fordonsbranschen har därför glädjen att meddela att vårt juridiska team nu har stärkts ytterligare genom rekryteringen
av Mose Mohamud som ny jurist. Mose, som delar vårt starka engagemang för fordonsbranschen, kommer att fokusera på att tillhandahålla kvalificerad rådgivning inom verkstadsjuridiska frågor till våra medlemmar.

Mose kombinerar en gedigen juridisk bakgrund, med en Jur. Kand. från Uppsala och Stockholms universitet, med ett genuint intresse för bilar. Denna unika kombination ger Mose möjlighet att erbjuda praktiskt relevant juridisk rådgivning som direkt berör våra medlemmars dagliga verksamhet. Hans expertis kommer att säkerställa att våra medlemmar får den mest tillförlitliga och aktuella juridiska rådgivningen på marknaden.

Med Mose som ett starkt tillskott till vårt team, som fortsatt leds av den erfarne och kompetente juristen Alexander Clomèn, kan vi ytterligare säkerställa att våra medlemmar får den grundade och aktuella rådgivning som behövs för att navigera de komplexa regelverk och utmaningar som branschen står inför.

Ännu ett steg mot ökad medlemsnytta.
Rekryteringen av Mose är ett strategiskt steg i vår långsiktiga satsning på att stärka medlemsnyttan inom Svenska Fordonsbranschen. Vi arbetar målmedvetet för att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra medlemmar, så att de kan fortsätta att verka under rättvisa och likvärdiga villkor på den svenska fordonsmarknaden.

Ni når vår juridikavdelning på: juridik@svenskafordonsbranschen.se

Vid frågor går det bra att kontakta:
Alexander Clomèn - alexander@svenskafordonsbranschen.se
Mose Mohamud - mose@svenskafordonsbranschen.se