Det svenska puckellandslaget har varit delaktiga i utvecklingen av UNIQLO:s nya puckelkollektion. Foto: Fabian Wester

UNIQLO är ny klädpartner till svenska puckellandslaget

Ski Team Sweden Moguls är mycket stolta över att kunna presentera sitt nya samarbete med UNIQLO som officiell klädpartner till puckellandslaget. Samarbetet inleds inför den olympiska säsongen 2021/22.

Landslagsåkarna kommer från säsongen 2021/22 använda kläder från UNIQLO under träning, resor och framför allt tävlingssammanhang kopplade till världscup och Europacup.

- Det är ett väldigt bra samarbete för både oss och UNIQLO. Tillsammans har vi plockat fram en helt ny puckelkollektion, ett arbete där vårt landslag har varit högst delaktigt. UNIQLO ställer samma höga krav på sina produkter som vi gör på vår tävlingsverksamhet vilket gör det helt naturligt att ingå ett samarbete, säger sportchef Anders Olofsson.

Tillsammans utvecklas tränings- och tävlingskollektionen vilket gör att det svenska laget kommer kunna både träna, prestera och återhämta sig i UNIQLO LifeWear.

- UNIQLO kommer fortsätta att arbeta tillsammans med svenska atleter som tävlar världen över för att vidareutveckla LifeWear. Det är ett fortsatt steg i vår dedikation till att ta fram en bättre, mer bekväm och positiv livsstil genom att skapa kläder för ändamålet, säger Koji Yanai, Group Senior Executive Officer vid Fast Retailing Co., Ltd.

Att vara en aktiv del i utvecklingen av puckelkollektionen gör att de svenska åkarna aldrig ska behöva känna sig begränsade i kläderna de använder under säsongen. Att ha ett så nära samarbete med sin klädpartner är en stor nyckel till framgång.

UNIQLO LifeWear har rötter i japanska värderingar kring enkelhet, kvalitet och hållbarhet.