Ulrika Sterner, ny kommunikationsansvarig inom längdverksamheten. Foto: Svenska Skidförbundet.

Ulrika Sterner ny kommunikationsansvarig för Svenska Skidförbundets längdverksamhet

Den 5 oktober börjar Ulrika Sterner som ny kommunikationsansvarig för längdverksamheten inom Svenska Skidförbundet.

– Mitt intresse för idrott har alltid varit stort men intresset för längdskidor överrumplade mig när jag gjorde en tjejklassiker för lite mer än tio år sedan. Jag blev ordentligt skidbiten och mycket av min fritid har kommit att kretsa kring sporten sedan dess, berättar Ulrika, som inte bara är en erfaren kommunikatör utan även, sedan i somras, SSF-certifierad skidcoach.

Med lång erfarenhet av kommunikationsarbete i media- och försäkringsbranschen har Ulrika en bred kompetens som kommer bli värdefull i verksamhetens arbete framöver. Ulrika har jobbat med kommunikation i flera ledande roller på tv-kanalen Eurosport och försäkringsbolaget Euro Accident. Närmast kommer hon från chefsnätverket Close.

– Det känns fantastiskt roligt och jag ser verkligen fram emot att tillsammans med mina blivande kollegor aktivt få vara med och bidra till sportens fortsatta utveckling på alla nivåer framöver. Jag har så klart mycket att lära men hoppas kunna bidra till att våra svenska skidstjärnor uppmärksammas för sina insatser. Men även att lyfta blicken och sprida ljus på morgondagens skidstjärnor. De som inspirerats av längdlandslagets framgångar och, tack vare många eldsjälars ideella arbete, nu växer upp inom våra föreningar, säger Ulrika.

Ulrika kommer ingå i marknads- och kommunikationsteamet och arbeta nära Lukas Johansson (som fortsätter som content- och pressansvarig) samt förbundets övergripande strategiska kommunikationschef för att stärka längdverksamhetens kommunikation och varumärke.

– En viktigt del i Ulrikas arbete framöver är också att skapa förutsättningar för att öka vi-känslan inom Skidsverige genom tydligare kommunikation och fördjupad relation med föreningar och distrikt, säger Malin Westhed, marknadschef inom längdverksamheten på Svenska Skidförbundet.

Vid frågor, kontakta:

Ulrika Sterner
Kommunikationsansvarig
Telefon: 070-867 06 73
E-post: ulrika.sterner@skidor.com

Svenska Skidförbundet sprider snöglädje i hela landet genom våra 23 distrikt och cirka 1 300 föreningar. Vi har tio olika grenar: alpint, backhoppning, längdåkning, freeski, puckel, rullskidor, skicross, snowboard, speedski och telemark, det finns något för alla. Upptäck nyttan och glädjen med att aktivera dig på snö! Svenska Skidförbundet lever dagligen efter vår vision: Bäst i världen – alla på snö. Vårt huvudkontor finns i Falun och i Åre hittar du vårt alpina kontor. Vill du veta mer, besök skidor.com.

Svenska Skidförbundets huvudsponsor:

Malin Westhed