Svenska truppen till Skandinaviska cupen på Island

Svenska truppen till Skandinaviska cupen på Island

Det har blivit dags för det fjärde och sista stoppet på Skandinaviska cupen för denna säsong. Här presenteras truppen som kommer representera Sverige när tävlingarna avgörs i isländska Akureyri.

Skandinaviska cupen reser vidare till Island och avgörs under tre tävlingsdagar i Akureyri, 18-20 mars.

– Vi har ett laddat och taggat gäng med oss till den sista delen av den Skandinaviska cupen. Många har precis avslutat världscuptävlingar i Falun och jag tror vi alla med spänning ser fram emot att få upptäcka vad Island har att bjuda på när det gäller skidspår och arrangemang, säger Linda Danvind Malm, landslagstränare Team Svenska Spel.

Det är mycket norskt i topp i rankingen både på herr och damsidan, men Hugo Jacobsson ligger på stark tredjeplats i sprintcupen, sex poäng bakom tvåan Sindre Bjørnestad Skar, Norge.

Här är truppen som ska representera Sverige i Skandinaviska cupen i Akureyri.

DAMER
Ingrid Hallquist Åsarna IK