Dags för Svenska Skidförbundets årliga medieupptakt. Foto: Bildbyrån.

PRESSINBJUDAN: Svenska Skidförbundets medieupptakt 2020/2021

Nu är det åter dags att träffa säsongens aktiva, tränare och ledare. På grund av landslagens pressade tidsschema kommer vi även denna gång dela upp medieupptakten på två dagar enligt nedan.

Plats: Vattenfalls huvudkontor, Evenemangsgatan 13 C, Solna

Ackreditering: Via anmälningsformulär senast den 21 oktober. En person kan ansöka om ackreditering för fler deltagare åt gången.

Coronaanpassad medieupptakt

På grund av den rådande coronapandemin kommer medieupptakten genomföras lite annorlunda än tidigare:

• antalet ackrediterad media kommer begränsas om det totala antalet ansökta ackrediteringar blir för många. Håll därför nere antalet anmälda personer så finns det större chans att ni alla kan delta, endast i förväg ackrediterad media släpps in på medieupptakten.
  • hälsodeklaration med självskattningsformulär kommer behöva fyllas i för att få tillträde till lokalen (länk skickas ut via mejl dagen innan).
  • munskydd och handsprit kommer finnas på plats.
  • det kommer inte finnas någon lunchbuffé, av naturliga skäl, så se till att du äter en ordentlig frukost.
  • se till att hålla avstånd till både aktiva (använd förlängt mikrofonstativ) och mediekollegor.

Detta händer under dagarna

Observera att starttiden för respektive mediedag är bestämd, övriga tider kan komma att justeras under dagen.

30 oktober kl. 09–14, alpina blocket

Alpint, freeski, puckel, skicross, snowboard och speedski

09.00 Vattenfall och Svenska Skidförbundet hälsar alla välkomna.

09.05 Puckelmoderator: Peter Albertsson

09.20 Speedskimoderator: Lotte Jernberg

09.35 Freeskimoderator: Stefan Karlsson

09.50 Snowboard, moderator: Stefan Karlsson

11.05 Skicrossmoderator: Erik Segerström

12.00 Alpintmoderator: Erik Segerström

12.30 Enskilda intervjuer och fotografering

Deltagande landslagsrepresentanter

Alpint: Sara Hector, Emelie Wikström, Anna Swenn-Larsson, Magdalena Fjällström, Charlotta Säfvenberg, Estelle Alphand, Sara Rask, Ida Dannewitz, Mattias Rönngren, Kristoffer Jakobsen, Felix Monsén, William Hansson, Olle Sundin, Alexander Köll. Ledare: Lars Melin, landslagschef, Chistian Thoma, damchef, Fredrik Kingstad, herrchef och Tommy Eliasson Winter, alpin- och skicrosschef.

Freeski: Jesper Tjäder, Jennie-Lee Burmansson, Henrik Harlaut, Hugo Burvall, Oliwer Magnusson, Oscar Wester, Emil Granbom. Ledare Niklas Eriksson, förbundskapten och Stefan Karlsson, sportchef

Puckel: Ludvig Fjällström, Walter Wallberg, Felix Elofsson, Oskar Elofsson. Ledare: Lasse Fahlén, förbundskapten, och Anders Olofsson, sportchef.

Skicross: Sandra Näslund, Alexandra Edebo, Viktor Andersson, David Mobärg, Erik Mobärg. Ledare: Lars Melin, landslagschef, Erik Iljans, huvudtränare och Tommy Eliasson Winter, alpin- och skicrosschef.

Snowboard: Niklas Mattsson och Sven Thorgren. Ledare: Jocke Hammar, förbundskapten och Stefan Karlsson, sportchef.

Speedski: Britta Backlund, Hanna Matslofva, Lisa Hovland Udén, Mats Abrahamsson, Jonathan Brunnberg, Carl Ribbegårdh. Ledare: Daniel Andersson, förbundskapten, och Micke Brunnberg, ass. förbundskapten.

2 november kl. 9–12, nordiska blocket

Backhoppning och längdskidor

09.00 Vattenfall och Svenska Skidförbundet hälsar alla välkomna.

09.10 Backhoppning, moderator: Ulrika Back Eriksson

09.30 Längdskidormoderator: Lukas Johansson

10.40 Enskilda intervjuer och fotografering

Deltagande landslagsrepresentanter

Backhoppning: Astrid Norstedt, Frida Westman Ledare: Andreas Arén, sportsligt ansvarig.

Längdskidor: Ebba Andersson, Charlotte Kalla, Frida Karlsson, Linn Svahn, Jonna Sundling, Jens Burman, Calle Halfvarsson, Johan Häggström, Viktor Thorn, Oskar Svensson. Ledare: Daniel Fåhraeus, längdchef, Anders Byström, landslagschef, Petter Myhlback, vallachef, Per Andersson, läkare samt tränarna Stefan Thomson och Anders Högberg.

Vid eventuella frågor, kontakta:

Längdskidorlukas.johansson@skidor.com, tfn 072-579 64 75

Alpint och skicross: peter.albertsson@skidor.com, tfn 070-397 00 92

Puckelanders.olofsson@skidor.com, tfn 070-665 23 06

Freeski, snowboard, speedski, backhoppning samt övergripande ansvar:
lotte.jernberg@skidor.com
, tfn 070-316 43 49

Välkommen med din anmälan!

Svenska Skidförbundet sprider snöglädje i hela landet genom våra 23 distrikt och cirka 1 300 föreningar. Vi har tio olika grenar: alpint, backhoppning, längdåkning, freeski, puckel, rullskidor, skicross, snowboard, speedski och telemark, det finns något för alla. Upptäck nyttan och glädjen med att aktivera dig på snö! Svenska Skidförbundet lever dagligen efter vår vision: Bäst i världen – alla på snö. Vårt huvudkontor finns i Falun och i Åre hittar du vårt alpina kontor. Vill du veta mer, besök skidor.com.

Svenska Skidförbundets huvudsponsor:

Lotte Jernberg

Presskontakt Övergripande kommunikationsansvarig Övergripande kommunikationsansvarig för hela Svenska Skidförbundet 070-316 43 49

Anders Olofsson

Marknadsansvarig Puckel +46 (0)70 665 23 06