Felix Monsén, Lisa Hörnblad och Mattias Rönngren står på start kommande helg men på olika orter. Foto: Bildbyrån & Simon Broberg

Nytt fartförsök för Hörnblad och Monsén – dubbla storslalom för Rönngren

Efter en utmanande inledning på säsongen står det återigen fart i form av super G och störtlopp för damer och herrar på världscupschemat. Dessutom körs en dubbel storslalom i Alta Badia med start på söndag.

Det har varit minst sagt tufft för fartarrangörerna under inledningen av säsongen. Så långt har endast en super G och ett störtlopp för damerna kunnat genomföras och inga för herrarna på grund av väderförhållandena men förhoppningsvis får Felix Monsén och Lisa Hörnblad köra trippla respektive dubbla tävlingar i helgen.

Herrarnas störtloppsträning är i gång i Val Gardena, Italien, och på torsdag startar dito för damerna i franska Val d’Isere. För herrarna väntar störtlopp på torsdag 14 december och lördag 16 december med ett super G däremellan. För damerna väntar störtlopp 16 december och super G den 17e.

Tävlingsschemat är tajt inför jul och redan 17 december kör Mattias Rönngren det första av två storslalomtävlingar i italienska Alta Badia. Så långt har det genomförts en av två planerade storslalomtävlingar för herrarna i världscupen. Senast i Val d’Isere var förhållandena tuffa och Rönngren slutade på 39e plats.

Start- och TV-tider

Kalle Olsson Bexell, marknads- och kommunikationschef
+46 76-634 73 68

Alta Badia