Laguttagning till världscupfinal i Idre Fjäll

Laguttagning till världscupfinal i Idre Fjäll

Nästa helg är det världscupfinal i Idre Fjäll och laguttagning till fredagens kval är nu klar. Tolv åkare inklusive reserv kommer starta på i kvalet, och de som tar sig in bland topp 16 får tävla på lördagen.

De som är uttagna är Ludvig Fjällström, Åre SLK, Felix Elofsson, Landskrona Ski-Club, Oskar Elofsson, Landskrona Ski-Club, Albin Holmgren, Åre SLK, Rasmus Stegfeldt, Landskrona Ski-Club, Filip Gravenfors, Åre SLK, Linus Öjelind, Luleå FF, Emil Holmgren, Åre SLK, John Mattsson, Sunne AK, Frida Lundblad, Gefle Freestyle, och My Bjerkman, Gefle Freestyle. Reserv är Marcus Rutgersson, Åre SLK.

Du kommer kunna följa tävlingarna från Idre Fjäll på SVT om du inte kommer till backen och hejar med flaggor och banderoller!

Innan det är dags för finalen i Idre Fjäll ska världscuptävlingarna i Krasnoyarsk, Ryssland, avgöras den här helgen med parallellpuckel på lördag.

Grundomgången i helgens tävlingar i Krasnoyarsk börjar 10.55 och åttondelsfinalerna klockan 13.00 svensk tid. Du kan följa grundomgångarna vid FIS livetiming och finalomgångarna på SVT play eller Eurosportplayer.