En korsbands- och meniskskada har konstaterats för Linnea Mobärg.

Konstaterad knäskada för Linnea Mobärg

Linnea Mobärg skadade knäet under träning i Reiteralm och på onsdagen konstaterades en korsbands- och meniskskada. Därmed är säsongen över för Mobärg.

Skicrosslaget befinner sig i Reiteralm inför kommande världscuptävlingar, de sista innan kommande VM i Bakuriani, Georgien.

Under en av träningarna inför tävlingarna 16-17 februari landade Linnea Mobärg i ett hopp och lade sig ner med smärtor i höger knä. Hon flögs till Stockholm för en undersökning som genomfördes på onsdag förmiddag,

Efter undersökning har det konstaterats att främre korsbandet är skadat samt att det finns en skada på inre menisken. Det innebär dessvärre att hon missar VM och resten av säsongen.

– Säsongen är dessvärre över och operation planeras nu för Linnea, säger Jakob Swanberg, landslagsläkare för skicrosslandslaget.

Lisa Johansson

Presskontakt Kommunikationsansvarig alpint & skicross +46 (0) 70-336 73 84