A-landslaget och Team BAUHAUS samlas i Torsby för sommarens första gemensamma landslagsläger. Foto: Tommy Pedersen/BILDBYRÅN

Inbjudan till media: Längdlandslaget samlas i Torsby

6–13 augusti samlas A-landslaget och Team BAUHAUS i Torsby för sommarens första gemensamma landslagssamling, med träning både på rullskidor samt på snö.

Media är varmt välkomna att delta under landslagets pressdagar 10–11 augusti. Det kommer att erbjudas tillfälle att fota/filma under träning i Torsby Skidtunnel & Sportcenter, samt pressträffar och intervjutillfällen med aktiva och ledare på plats. På grund av träningsschema delas pressträffar med damerna- respektive herrarna upp på två dagar.

PressträffarTorsby 10–11 augusti

Torsdag, 10 augusti
14.00 Pressträff herrar

Fredag, 11 augusti
09.00 Pressträff: Presentation av nya vallachefen
09.30-11.00 Foto i skidtunneln (damer och herrar)
14.00 Pressträff damer

Plats: Torsby Skidtunnel & sportcenter, Vasserudsvägen 11, Torsby

*Vänligen observera att tider kan justeras och mindre ändringar kan förekomma.

Anmälan: Mejla er anmälan till astri.lindback@skidor.com. Ange vilka pressträffar ni planerar att delta på samt vilka aktiva/ledare ni önskar att intervjua (i prioriterad ordning). Ange även om ni önskar att närvara vid fototillfället i skidtunneln. Er anmälan ska senast vara oss tillhanda fredag den 4 augusti, klockan 14.00.

Tips: Glöm inte vinterklädsel till tunneln. Mössa, vantar, dunjacka och varma skor rekommenderas.

Tveka inte att höra av er med frågor eller funderingar.

Astri Lindbäck, pressansvarig
astri.lindback@skidor.com