Svenska Skidförbundet Längd bjuder in media till landslagsläger i Meråker och Livigno. FOTO: PETTER ARVIDSSON/BILDBYRÅN

Inbjudan till media: Längdlandslaget samlas i Meråker och Livigno

Svenska Skidförbundet Längd bjuder in media till två spännande presstillfällen under träningsläger i Meråker och Livigno, där längdlandslaget förbereder sig inför kommande säsong.

Under perioden 4–13 september kommer sprintherrarna att samlas i norska Meråker för ett fartfyllt träningsläger med fokus på sprint. Samtidigt, mellan den 7–22 september, kommer delar av A-landslaget och Team BAUHAUS att befinna sig i Livigno, Italien, för ett träningsläger på höjd.

Barmarksträningen som utförs under kommande läger utgör en viktig del av förberedelserna inför vintern. Genom att delta på våra pressdagar kommer ni att kunna följa landslagsåkarna på nära håll och rapportera om deras framsteg, förberedelser och tankar inför vintersäsongen 2023/2024. Media på plats får möjlighet till enskilda intervjuer med aktiva och ledare. Det finns även möjlighet att intervjua aktiva digitalt på respektive pressträff.

PRESSDAG MERÅKER

DATUM: 7 september

TIDER:
09.00-11.00: Fota/filma under träning
14.00: Pressträff

PLATS: Exakta platser för träning och pressträff meddelas vid anmälan.

AKTIVA: Emil Danielsson, George Ersson, Edvin Anger, Jens Burman, Marcus Grate, Calle Halfvarsson, Johan Häggström och Anton Persson

LEDARE: Anders Högberg och Mattias Nilsson.

PRESSDAGAR LIVIGNO

DATUM: 20–21 september

20 SEPTEMBER
09.00-12.00: Fota/filma under träning
14.00: Pressträff

21 SEPTEMBER
08.30-11.00: Fota/filma under träning

PLATS: Pressträffen är utanför hotell Bucaneve Livigno.
Adress: SS301, 194, 23030 Livigno SO, Italien

Övriga platser meddelas vid anmälan.

AKTIVA: Moa Lundgren, Moa Ilar, Linn Svahn, Frida Karlsson, Emma Ribom, Jonna Sundling, William Poromaa, Eric Rosjö, Jonas Eriksson, Leo Johansson och Truls Gisselman.

LEDARE: Stefan Thomson, Andreas Domeij och Lars Ljung.

Vänligen observera att justeringar av tider och platser kan förekomma.

DIGITALT

För media som inte kan delta på plats erbjuder vi möjlighet till digitala intervjuer både i Meråker och Livigno. Detta sker i samband med respektive pressträff. Aktiva intervjuas då via Microsoft Teams i ett öppet digitalt rum, med frågor efter handuppräckning.

ANMÄLAN

Mejla er anmälan till astri.lindback@skidor.com. Ange vilka presstillfällen ni planerar att delta på, samt vilka aktiva/ledare ni önskar att intervjua (i prioriterad ordning). Meddela även om ni är med på plats eller önskar att delta digitalt. Er anmälan ska senast vara oss tillhanda fredag den 1 september, klockan 14.00.

För ytterligare frågor och information, vänligen kontakta:
Astri Lindbäck, pressansvarig
astri.lindback@skidor.com

Vi ser fram emot ert deltagende!

Astri Lindbäck

Presskontakt Pressansvarig Svenska Skidförbundet Längd +46 (0) 70-984 22 91