HiKOKI blir ny partner till Ski Team Sweden Alpine

HiKOKI blir ny partner till Ski Team Sweden Alpine

Bakom de svenska alpina landslagsstjärnorna står tränare och servicemän som arbetar från arla morgonstund till sena kvällstimmar för att skapa de perfekta förutsättningarna för att lyckas. HiKOKI ska i det nya avtalet leverera produkter som är avgörande för tränarnas och servicemännens arbete såväl på berget som i serviceverkstaden.

För de svenska alpina landslagen handlar sommaren och hösten om att varje dag göra noga förberedelser inför säsongen. För tränarna handlar det om att under tidiga morgontimmar åka upp på glaciärer och sätta banor och för servicemännen spenderas sena kvällstimmar med att preparera skidorna för nästa dags träning eller tävling. Oavsett arbetsuppgift så krävs precision och funktion, i varje pass jagas hundradelar och perfektion.

Pålitliga och flexibla verktyg som fungerar i alla väder är oerhört viktigt för tränare och servicemän i teamet. Det känns därför väldigt bra att valet föll på HiKOKI och vår batteriplattform med borrskruvdragare DS36DA med MULTI VOLT-teknik samt kantfräs M1808DA.

– Vi är jätteglada att få in HiKOKI i vår verksamhet, då vi är i behov av maskiner som funkar i alla väder och har tillräcklig kraft för att sätta käppar och preparera skidor för träning och tävling. Det flexibla batterisystemet gör att vi kan optimera laddningen till alla våra verktyg oavsett när på dagen eller vilken uppgift de används för, säger Lars Melin Landslagschef Ski Team Sweden Alpine

HiKOKI Power Tools VD i Sverige, Magnus Nilsson kommenterar:
– Vi tycker att det ska bli jättekul att komma in och hjälpa de svenska alpina landslagen med våra produkter och samarbetet är ännu ett kvitto på att slutkunderna uppskattar och litar på produkter från HiKOKI. Det är en extremt tuff miljö som verktygen utsätts för och vi är glada att vi kan leverera på de riktigt tuffa krav som Alpina landslaget ställer, tillsammans ger vi rätt förutsättningar för både servicemän, tränare och åkarna så vi kan lyfta resultaten till ännu högre nivåer kommande år.

Svenska Skidförbundet sprider snöglädje i hela landet genom våra 23 distrikt och cirka 1 300 föreningar. Vi har tio olika grenar: alpint, backhoppning, längdåkning, freeski, puckel, rullskidor, skicross, snowboard, speedski och telemark, det finns något för alla. Upptäck nyttan och glädjen med att aktivera dig på snö! Svenska Skidförbundet lever dagligen efter vår vision: Bäst i världen – alla på snö. Vårt huvudkontor finns i Falun och i Åre hittar du vårt alpina kontor. Vill du veta mer, besök skidor.com.

Kalle Olsson Bexell

Marknads- och kommunikationschef Alpint +4676 634 73 68