Viktiga kval vid SM i simhopp

I morgon fredag inleds SM i simhopp i Valhallabadet i Göteborg. - SM är ett viktigt steg för många av hopparna då detta är ett av uttagningstillfällena inför World Cup i Peking i februari. Men det är också en uttagning till Arena Diving Champions Cup (EM för nationsmästare) som avgörs i Stockholm 2-3 februari, då min förhoppning att vi ska ha fullt lag, säger förbundskapten Ulrika Knape Lindberg. Anna Lindberg än så länge den enda simhopparen som är klar för OS i Peking i sommar. Sista uttagningstillfället för övriga är alltså World Cup i februari. På plats i Göteborg finns hela den svenska hoppeliten. Anna Lindberg, Elina Eggers, Robin Johansson och José Egana är några av de tävlande. SM inleds med försökstävlingar på fredag förmiddag och finaler kl 19.00. Lördagens finaler börjar kl 15.30 och söndagens kl 14.30. Tävlingsserierna består av svikthopp 1 m, svikthopp 3 m och höga hopp. Exakta tävlingstider och startlistor finns på arrangörsklubben Simidrottsklubben, SIK Göteborgs hemsida: www.sikgoteborg.se. Information finns också på Svenska Simförbundets hemsida: www.simforbundet.se För mer info, kontakta förbundskapten Ulrika Knape Lindberg, tel 070-551 03 11. Marie Louise Bergh, kommunikationschef, Svenska Simförbundet Tel 08-627 46 43, 070-542 12 89 E-post: ml.bergh@simforbundet.se