Ulrika Knape-Lindberg fortsätter som förbundskapten

Ulrika Knape-Lindberg fortsätter som förbundskapten för svensk simhoppning. Svenska Simförbundet har förlängt hennes avtal i ytterligare två år med ömsesidig möjlighet för båda parter till förlängning med ytterligare två år, d v s till och med efter OS i London 2012. - Vi är mycket nöjda med Ulrikas insatser och därför ökar vi nu också på hennes tjänst från 80 till 100 procent, säger Sven von Holst, ordförande i Svenska Simförbundet. Sven von Holst lyfter fram det faktum att svensk simhoppning ser ut att gå en ljus framtid tillmötes. - Nu kommer det flera duktiga hoppare bakom Anna Lindberg och det är förstås inte bara Ulrikas förtjänst, men hon har helt klart haft en mycket bidragande aktiv del i detta. Med nya namn som bland andra Magnus Frick, Elina Eggers och Christofer Eskilsson kan vi se framtiden an med tillförsikt. Ett av de områden Ulrika Knape Lindberg engagerat sig i är s k ”vidsynt ledarskap”, ett synsätt hon också har lyckats föra ut till övriga ledare i simhopps-Sverige. - Att Ulrika dessutom är aktad i sin roll internationellt, är förstås också en plusfaktor, avslutar Sven von Holst. För ytterligare kommentarer, kontakta Sven von Holst, tel 010-467 17 46 och Ulrika Knape Lindberg, tel 070-551 03 11. Marie Louise Bergh, kommunikationschef, Svenska Simförbundet Tel 08-627 46 43, 070-542 12 89 E-post: ml.bergh@simforbundet.se