Therese Alshammar vann i Paris

Simnmingens förbundskapten är nöjd efter den tredje och sista tävlingsdagen av Paris Open.
- Flera simmare har gjort starka insatser under tävlingarna i Paris Open däribland Pontus Renholm som följer upp sina båda nysatta svenska rekord från Texas med fina simningar här i Paris. Cecilia Rasmuson har också simmat bra och sätter också nytt svenskt juniorrekord idag, säger förbundskaptenen Thomas Jansson.

Therese Alshammar vann 50 fjärilsim på 26,13 i Paris Open, före fransyskan Malia Metella på 27.09. Trea blev Cecilia Rasmuson på 27,14, som vann försöken med 26,83 och förbättrade sitt svenska juniorrekord med 5/100-dels sekund.

Pontus Renholm blev fyra på 50 m ryggsim med 25,88, 31/100-dels sekund ifrån hans nysatta svenska rekord i Texas. Vann gjorde amerikanen Randall Bal med 24,99, tvåa blev sydafrikanen Gerhard Zandberg med 25,01 och trea blev engelsmannen Liam Tancock med 25,36.
Konstantin Sundin blev sjua med 27,35.

Rebecca Ejdervik blev tvåa på 50 m bröstsim med 32,18 ,endast 7/100-dels sekund ifrån det personliga rekordet. Vann gjorde Zoe Baker, Nya Zeeland med 31,72. Emma Holmquist blev sexa med 33,29.

Stefan Nystrand blev fyra på 50 m frisim med 22,25, endast 16/100-dels sekund ifrån det personliga rekordet. Vann gjorde fransmannen Alain Bernard med 21,83. Petter Stymne blev åtta med 22,67.

Therese Svendsen blev fyra på 100 m ryggsim med 1.04,10. Vann gjorde spanjorskan, Nina Zhivanevskaya med 1.01,99. Carin Möller blev sexa med 1.04,94.

Nathalie Lindborg blev sexa på 100 m frisim med 56,75 och Gabriella Fagundez sjua på 56,85. Vann gjorde fransyskan Alena Popchanka på 54,80.

Se resultat, http://www.openedfnatation.com/page.php?go=accueil&idrub=results

För mer information, kontakta förbundskaptenen Thomas Jansson, 070-662 22 22