Svenska simlandslaget tävlar i världens snabbaste simdräkt

Tre världsrekord kapades efter lanseringen av SPEEDOS nya sömlösa dräkt, LZR RACER, som tagits fram i samarbete med NASA. - Jag är mycket nöjd med att Svenska Simförbundet har avtal med SPEEDO året ut, framförallt inför OS, säger simningens förbundskapten, Thomas Jansson. - Eamon Sullivans världsrekord på 50 frisim under ett australiensiskt delstatsmästerskap då de oftast inte är toppade, säger en hel del om SPEEDOS nya dräkt. Det är härligt när världsledaren SPEEDO gör en innovation utöver det vanliga, säger Thomas Jansson. Den nya dräkten, LZR RACER, som lanserades den 12 februari kommer Svenska simlandslaget att få prova senast 5-6 april i Kolmården. - Vi börjar med att öva påklädning, vilket är ett viktigt moment i sig och sedan simmar vi i den. Inför OS får vi, precis som andra simnationer med SPEEDO-avtal, våra tävlingsdräkter, säger Thomas Jansson. För mer information, kontakta förbundskaptenen, Thomas Jansson 070-662 22 22 Nysatta världsrekord med SPEEDO LZR RACER: Eamon Sullivan, (AUS), 50 m frisim, 21,56 Kirsti Coventry, (ZIM), 200 m ryggsim, 2.06,39 Natalie Coughlin (USA), 100 m ryggsim, 59,21 Se mer om SPEEDO LZR RACER under länken http://www.speedo80.com/video_player/play/highlights_of_the_lzr_racer_swimsuit_launch_events_in_tokyo_sydney_and_london