Simförbundet förlänger avtalet med Jansson

Simningens förbundskapten Thomas Jansson får förnyat förtroende av Svenska Simförbundet. Förlängningen gäller i två år med ömsesidig möjlighet för båda parter till förlängning med ytterligare två år, d v s till och med efter OS i London 2012. - Vi är mycket nöjda med det arbete Thomas Jansson har utfört under den gånga fyraårsperioden. Min uppfattning är att vi har en av de bästa förbundskaptenerna och därför har vi valt att fortsätta våra diskussioner med honom först innan vi överhuvudtaget tar en diskussion med någon annan, säger Sven von Holst, ordförande i Svenska Simförbundet. - Till det ska läggas att Thomas har en bra förankring hos de aktiva, tränarna och även Sveriges Olympiska Kommitté. En annan aspekt Sven Von Holst lyfter fram är det utvecklingsarbete som Thomas Jansson inlett och utvecklat. Han syftar då på de tester och analyser som genomförs för att förbättra elitsimmarnas träningsmetoder. - EM i Eindhoven visade också att vi har många nya talanger som visat att de har potential nu och i framtiden. Den utvecklingen ser vi med spänning fram emot tillsammans med Thomas Jansson, avslutar ordföranden. För ytterligare kommentarer, kontakta Sven von Holst, tel 010-4671746 och Thomas Jansson, tel 0706-622222.