Karin Hamberg ny kommunikationsansvarig

Karin Hamberg har utsetts till ny kommunikationsansvarig på Svenska Simförbundet. Karin har en gedigen idrottsbakgrund, såväl som aktiv som professionellt. Sedan 2005 har hon arbetat som informatör/webbredaktör på Sveriges Olympiska Kommitté (SOK). Dessförinnan har hon varit informatör och webbredaktör på Luftfartsverket, bokförlaget Bonnier Carlsen och Riksidrottsförbundet (RF).  Karin är också utbildad inom informationsområdet med en examen från informations och PR-programmet i Sundsvall 1999.

Som aktiv simmare tävlade Karin för Härnösands SS fram till 1996 med bl a Sum-Sim-medaljer,  JSM-medaljer och en SM-final på meritlistan. Hon har även suttit speaker på simtävlingar i slutet på 1990-talet.

- Jag ser fram emot att komma tillbaka till simvärlden och att få jobba för att synliggöra alla dess häftiga grenar och utövare. Den nya tekniken ger oss enorma möjligheter som vi ska försöka ta tillvara på bästa sätt. Det ska också bli skoj att återse gamla simmarvänner, säger Karin Hamberg, som räknar med att vara på plats på SSF:s kansli efter påsk.

Tillträdande förbundschefen Bengt Jönsson är mycket nöjd med rekryteringen:

- I Karin får vi en person som är väl utbildad inom information och mycket hemmastadd inom idrotten och simningen. Jag är övertygad att Karin kommer att tillföra mycket energi och kunskap inom ett de viktigaste områden för oss framöver. Vi hälsar Karin hjärtligt välkommen tillbaka till simidrotten.