Anna Hammar ny Kommunikationsansvarig på Svenska Simförbundet

Anna Hammar har utsetts till Kommunikationsansvarig på Svenska Simförbundet. Hon har en fil kand. i medie- och kommunikation och 16 års erfarenhet av reklam, marknadsföring och kommunikationsfrågor.

Anna kommer närmast från jobbet som Kommunikationsansvarig på Krus, Kompetensrådet för utveckling i staten. Tidigare har hon varit operativ projektledare på reklambyrån Volt och innan dess arbetade hon med marknadsföring på EF Språkresor.

Anna har tidigare varit aktiv tävlingssimmare och erövrade under slutet av 80-talet över 15 SM-guld i lagkapper när hon simmade för KSLS i Kristianstad och Helsingborgs Simsällskap och är numera aktiv mastersimmare. Under det senaste Masters-SM för några veckor sedan gjorde hon comeback efter 20 år och lyckades kamma hem inte mindre än sex guld och sätta ett nordiskt och ett svenskt rekord.

- Det känns spännande att få börja arbeta inom Svenska Simförbundet och kunna kombinera mitt intresse för simning med min profession. Jag ser fram emot att jobba för att fler ska känna till och intressera sig för Svensk Simidrott, säger Anna Hammar.

- Vi är väldigt glada att Anna börjar hos oss. Annas simbakgrund tillsammans med hennes erfarenhet och utbildning inom kommunikation kommer att tillföra förbundet mycket inom ett väldigt viktigt område säger Bengt Jönsson, Förbundsdirektör på Svenska Simförbundet.

Anna Hammar tillträder sin tjänst den 16 maj.