Världens bästa inomhustävling tar över

Idag tar Göteborg Horse Show över stafettpinnen som värd för världscupfinalen i hoppning. Efter helgens succé i Las Vegas där Beat Mändli, Schweiz, stod som segrare efter fyra dagars tuff hoppning börjar planeringen för nästa år. - Vi är jätteglada att vi fått förtroendet att arrangera en världscupfinal och vi ska göra allt för att motsvara förväntningarna, säger Johan Pagerup, arena manager på GotEvent och Göteborg Horse Show. Nästa år arrangeras en världscupfinal i hoppning för 30 gången och Pagerup lovar att det kommer att uppmärksammas speciellt. Göteborg Horse Show utsågs 2006 till världens bästa inomhustävling av de internationella hoppryttarna och lovar göra allt för att leva upp till hederstiteln när världscupfinalen kommer till Scandinavium nästa år. Rolex FEI World Cup Final? 2008 Göteborg har tävlingsdatum 23-27 april och det är alltså exakt år kvar innan första ryttaren rider in på Göteborgsarenan. Arrangörsflaggan passerade mellan Las Vegas och Göteborg i samband med prisutdelningen efter årets världscupfinal. Bild fri för publicering finns - Klicka HÄR http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=114485 Bildtext: Johan Pagerup, GotEvent, svingar flaggan Göteborg Horse Show mottagit inför nästa års final. Foto: Jan Gyllensten