Välkommen på proffsträning med amatörerna - Pether Markne tar pulsen på stjärnorna

Tid: tisdag 9 november 11.00— cirka 12.30
Plats: Stora Wäsby Gård, Upplands Väsby
Så här hittar du till Stora Wäsby Gård

De har legat i hårdträning hela hösten och nu tar amatörerna i ”Stjärnornas hoppning” ett riktigt proffs till hjälp för att finslipa vinnarformen inför Ericsson Globe  -  Pether Markne, hopptränare till bland andra Malin Baryard-Johnsson.

Välkommen på träning med stjärnglans på Stora Wäsby gård tisdagen den 9 november från klockan 11.00. Ryttarna sitter upp 11.30 och träningen tar en dryg timme. Kaffe och läktarmacka serveras.

Pether Markne är tränare i både dressyr och hoppning. Pether hör själv till den svenska dressyreliten och har ridit världscupen i dressyr i Ericsson Globe flera gånger. I år medverkar han, förutom som stildomare i Stjärnornas hoppning, även i nya ”Champion of the trainers” där  framgångsrika tränare tävlar tillsammans med sin bästa elev. För Pether Markne betyder det Malin Baryard Johnsson.

Intresseanmälan till Margareta Borg margareta.borg@ridsport.se
Presskontakt: Margareta Borg, 0709-79 56 33

Åtta stjärnor på hoppningens himmel
Startfältet till den populära kändishoppningen under Stockholm International Horse Show är klart. Regerande mästaren från 2009, Jenny ”Velvet” Pettersson, kommer tillbaka för att försvara sin titel och möter sju taggade motståndare.

I årets startfält av Stjärnornas hoppning finns ryttare från scen och salong, från idrottsvärlden och ansikten kända från TV-rutorna.
Mats Lagerwall från Boppers och Tommy Ekman från Style möter bland andra löparen Maria Akraka och kampsportare Musse Hasselwall, som kommer tillbaka på allmän begäran.
Carolina Gynning har tagit upp ridningen igen efter dryga 15 år och ligger nu i hårdträning för att ta sig an bland andra förra Rapport-ankaret Yvonne Åstrand.
Åttonde namn i startfältet är Björn Bengtsson, skådespelaren som spelade dubbelt i sommarens svenska film Bröderna Karlsson.

Startfält Stjärnornas hoppning, Stockholm International Horse Show 2010
Carolina Gynning, Velvet/Jenny Pettersson, Mats Lagerwall, Maria Akraka, Tommy Ekman, Yvonne Åstrand, Björn Bengtsson, Musse Hasselvall

Stockholm International Horse Show 26-28 november 2010