Ridsport - Skyr™- Isländsk yoghurt - sponsrar svenska mästarinnan i distansritt

Ridsport - Skyr™- Isländsk yoghurt - sponsrar svenska mästarinnan i distansritt

Kavli är sedan tidigare partner till Svenska Ridsportförbundet samt till svensk distansritt. Nu utvidgas samarbetet ytterligare då Kavli genom Skyr™ - Isländsk yoghurt - blir sponsor till Annelie Eriksson, svensk mästarinna i distansritt.

- Vi är väldigt glada över att inleda ett samarbete med Annelie Eriksson, som trots endast sina 24 år redan tillhör världseliten. I distansritt är uthållighet, teamarbete och samspel mellan häst och ryttare avgörande för framgången. Och i det sammanhanget tycker vi Skyr™ passar perfekt som en produkt för elitidrottare på hög nivå, säger Lena Hedin, marknadsdirektör på O. Kavli AB.
- Jag är jätteglad att Kavli stöttar bredden i svensk distansritt. Att företaget nu dessutom vill profilera Skyr genom att stödja min satsning på att bli etablerad i världstop-pen känns naturligtvis fantastiskt, säger Annelie Eriksson och lägger till, med glimten i ögat: Dessutom är ju Skyr™ gott ”på riktigt”!
Distansritt är en stor ridsportgren i världen och nu också på stark frammarsch i Sverige. Kavli har i Sverige stöttat kvalificeringsklassen ”Clear Round” genom en sänkt anmälningsavgift. Detta har redan gett resultat i form av 50% fler startande, enligt ridsportförbundets egna rapporter.

Skyr™ är en extra proteinrik och naturligt fettfri yoghurt som görs av fettfri skummjölk där mjölksocker och vatten filtreras bort i tillverkningsprocessen. Skyr™ är tack vare sitt rika proteininnehåll mycket mättande och passar utmärkt som både uppladdnings- och återhämtningsmål vid träning och tävling.
Skyr™ finns i fem olika varianter; Jordgubbe, Hallon & granatäpple, Blåbär, Vanilj samt Naturell och säljs i portionsförpackningar om 160 gram varav 16-18 gram utgörs av protein. Förpackningen har en praktisk sked i locket och konsumentpriset är ca 16-17 kr.

För ytterligare information, kontakta Lena Hedin, marknadsdirektör O. Kavli AB, lena.hedin@kavli.se,
+46 (0)70 640 58 93.

Bilden: Annelie Eriksson tillsammans med O.Kavlis VD Gerhard Bley under Vasaritten.

Fakta om Kavli
O.Kavli AB omsätter ,efter samgåendet med Druvan, 700 miljoner SEK och har ca 200 anställda i Sve-rige. Tillverkning sker vid anläggningarna i Älvsjö och i Eslöv. O. Kavli AB äger och marknadsför idag ett flertal varumärken: Kavli, Druvan, Johnny’s, Hultbergs, Västervik och yoghurtvarumärkena Skyr, Bärry och Tiger. Kavli Group omsätter 2.7 miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Danmark, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse med syfte att verksamhetens överskott ska gå till välgö-rande ändamål inom områden som humanitär hjälp, medicinsk forskning och kultur. Läs mer på www.kavli.se och www.druvan.se.