​Ny innesäljchef på Svenska Möten

Marianne Heidenberg är ny innesäljchef på Svenska Möten – Vi ser fram emot att få ta del av Mariannes stora kunskap och långa erfarenhet från mötesbranschen. Just nu befinner sig Svenska Möten i en expansiv och spännande fas och då kommer Mariannes egenskaper väl till pass, säger Sylvia Nylin, vd på Svenska Möten.

Marianne kommer närmast från tjänsten som Director Revenue Management Development på Scandic Hotels, där hon sedan 2009 arbetat på ett flertal positioner inom revenue management och affärsutveckling. Under sin långa karriär har Marianne dessutom hunnit med att arbeta på bland annat Radisson Edwardian i London, First Hotels, Best Western och Sheraton.

- Med min erfarenhet inom möten, ledarskap och affärsutveckling ser jag fram emot att få vara delaktig i att uppnå Svenska Mötens mål och visioner tillsammans med mina nya kollegor, säger Marianne

Den 1 december tillträdde hon som innesäljchef på Svenska Möten.

Kontakt för mer information och bilder:

Marianne Heidenberg, innesäljchef, marianne.heidenberg@svenskamoten.se, 070-217 11 83
Sylvia Nylin, vd, sylvia.nylin@svenskamoten.se, 073-745 30 75

• marianne heidenberg
  • svenska möten

Svenska Möten är experter på möten och hjälper företag och organisationer att utvecklas genom att ta tillvara på kraften i det personliga mötet. Svenska Möten grundades 1981 och ägs gemensamt av över 130 mötesanläggningar runt om i Sverige. Samtliga anläggningar är certifierade enligt höga kvalitetskrav och Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. Läs mer på www.svenskamoten.se

Pontus Esbo blir Svenska Mötens nya marknads- och försäljningschef

Pontus Esbo tillträder rollen som marknads- och försäljningschef på Svenska Möten i mitten av februari. Han kommer närmast från tjänsten som medlemschef, en roll som han haft sedan augusti 2014. Innan dess arbetade han fyra år för 7A-gruppen som marknads- och försäljningschef.
- Jag kommer till ett team med hög yrkesskicklighet och en försäljning som varit framgångsrik och lyckosam de senaste å

​Sylvia Nylin blir ny Vd på Svenska Möten.

Styrelsen för Svenska Möten har utsett Sylvia Nylin till ny Vd. Sylvia har lång erfarenhet inom mötesindustrin och kommer närmast från rollen som vice generalsekreterare på Svenska Turistföreningen (STF), där hon ansvarat för marknad, kommunikation och försäljning. Innan dess var Sylvia vd på Sveriges Kommunikatörer där hon började efter att ha varit kommunikationschef på STF 2006-2009.

​Svenska Möten söker innesäljare/mötesplanerare

Nu söker vi två nya kollegor till Innesälj. Dina arbetsuppgifter är i första hand att hantera konferensförfrågningar från våra kunder och hitta lämpliga anläggningar för deras behov. Ibland tar vi även hand om detaljplanering och bokning av kringarrangemang och aktiviteter. Du har ett helhetsansvar för ”dina” bokningar för att säkerställa att vi tillgodoser kundens behov.