WellnessMässan tillbaka 27 februari - 1 mars 2009: Bejublad premiär bäddar för välmatad uppföljare

Bra atmosfär, bra utställare och bra besökare. Så kan man sammanfatta utställarnas och besökarna betyg på WellnessMässan 2008.

- Att få en så stark respons första gången vi arrangerade mässan ger oss råg i ryggen för en ännu större satsning 2009, säger mässansvariga Ann-Margret Avellan vid Svenska Mässan i Göteborg.

Mässdatum 27 februari-1 mars har precis beslutats. Efter starka önskemål från utställare och besökare har mässan skjutits fram en dag så att den nu kommer att pågå en hel helg.

-Med både fredag, lördag och söndag fyller vi fackbesökarnas behov samtidigt som vi bereder rika tillfällen för allmänheten att komma.

WellnessMässan täcker in kost, motion, hälsa och välbefinnande.

Liksom vid premiären blir det ett särskilt konferensprogram för fackbesökare. För allmänheten bjuds ett stort antal kortare föreläsningar om aktuella friskvårds- och hälsofrågor.

Kändisspäckat

Förutom utställarnas presentationer av produkter och tjänster blir det många prova-på-aktiviteter.

- Vi kommer snart att börja diskutera olika möjligheter till medverkan med några av Sveriges profiler inom kost, motion och hälsa. Ambitionen är ett högkvalitativt och ordentligt kändisspäckat program, säger Ann-Margret Avellan.

Sammanlagt deltog 121 utställare och 6.845 besökare på WellnessMässan 2008. Enligt de enkäter som undersökningsföretaget Detector Market & Research gjorde planerade hela 90% av utställarna och 82% av besökarna att komma tillbaka 2009.

96% av utställarna och 95% av besökarna gav mässan helhetsbetyg mellan godkänt och mycket bra.

98 % av utställarna och 97% av besökarna uppskattade mässans fina atmosfär.

- Så många som 70 % av besökarna köpte något på mässan och de handlade i genomsnitt för 530 kronor, vilket bedöms som högt för en mässa av den här typen, säger Ann-Margret Avellan. Den genomsnittliga besökstiden var 3,5 timmar.

_______________________________________________

Mer information på www.wellnessmassan.se

Du kan även kontakta Ann-Margret Avellan, 031-708 00 00. E-post: wellness@svenskamassan.se