Varuägarna laddar för Logistik & Transport 2011: “Vi måste kraftsamla”

De största transportköparna samlas på Logistik & Transport 2011.
Näringslivets Transportråd, med ett 30-tal av Sveriges största företag alla kategorier, lägger sin årsstämma i samband med mässan.
- För oss är Logistik & Transport den rätta mötesplatsen, säger Guy Ehrling, kanslichef på Transportrådet.

>> 2011 håller Näringslivets Transportråd för första gången sin årsstämma utanför Stockholm. Stämman flyttar till Göteborg och läggs i anslutning till Logistik & Transport, Nordens ledande logistikmässa, på Svenska Mässan 25-27 maj.
- Logistik & Transport har under de senaste åren utvecklats till en viktig arena som knyter ihop näringsliv, akademi och transportpolitik, säger Guy Ehrling.
- Det behövs verkligen en kraftsamling kring dessa frågor. Vi är varuägarnas röst i transportpolitiken. Därför är det logiskt att vi 2011 lägger vårt viktigaste möte där.

>> “Näringslivets Transportråd - för transportköpare” är det fullständiga namnet på samarbetsorganisationen som räknar in drygt 30 av Sveriges största industri- och handelsföretag bland sina medlemmar:
AB Volvo, Arla Foods, AstraZeneca, Coop, Electrolux, Ericsson, ICA, IKEA, Lantmännen, SCA, SKF, SSAB, StoraEnso, m fl.Skogsindustrierna, Teknikföretagen och Svensk Handel är huvudmän för verksamheten.
Tillsammans står medlemsföretagen för merparten av godstransporterna i Sverige.

>> Rådets huvudfrågor handlar om att effektivisera och utveckla infrastrukturen, stärka näringslivets konkurrenskraft och verka för att skatter, avgifter och regleringar på transportområdet utformas för att främja en konkurrens på lika villkor.
- Vi välkomnar särskilt att Logistikforums öppna möte, rådgivande organ till regeringen, även 2011 äger rum på Logistik & Transport, säger Guy Ehrling.
- Utställningen är av stort intresse för våra medlemmar, liksom självklart seminarieprogrammet - bl a de punkter som berör trender och tendenser inom logistik, dagligvaruhandelns förutsättningar och aktuell forskning inom logistik och transport med experter från bl a Chalmers och Handelshögskolan.

Vill du veta mer? Ring Guy Ehrling, kanslichef Näringslivets Transportråd, tfn 08-640 36 59, 070-574 05 05, guy.ehrling@gek.se. Jan Nilsson är mässansvarig för Logistik & Transport på Svenska Mässan, tfn 031-708 86 64. För mer information: www.logistik.to