Världsfinal - Sveriges starkaste utmanar världseliten!

Magnus Samuelsson och Paolo Roberto visar vägen på Fitnessfestivalen 2009

För sjätte året i rad arrangeras Fitnessfestivalen den 5-6 december på Svenska Mässan i Göteborg. Fitnessfestivalen är nu Sveriges största träningsmässa och presenterar i år fler tävlingar och träningsnyheter än någonsin i ett späckat showprogram.

Lördagens huvudattraktion är World Strongman Super Series Tour Final 2009 som avgörs i Kongresshallen med start klockan 19.00. Ett i alla bemärkelser starkt startfält ska då göra upp om vem som får bära WSM Super Series mästarbälte. Magnus Samuelsson, numera även välkänd dansare, är vår genom tiderna mest framgångrike Strongman och tog titeln World Strongest Man redan 1998. Magnus är värd för tävlingen och kommer samtidigt guida publiken genom tävlingen.

Johannes Årsjö, 24 år från Norrköping är ende svensk som direktkvalificerat sig till finalen efter bland annat en tredjeplats tidigare i år i Bukarest. Ytterligare två svenskar har fått wildcard till tävlingen och det kommer att bli spännande att se hur Peter Rundberg, Göteborg, kan lyckas på hemmaplan. Galan arrangeras av World Class Events.

Detta händer under årets Fitnessfestival:
World Strongman Super Series
Träna med Paolo Roberto
Military Fitness
Zumba Dance Show
Världsmästarna i Kettlebells
Magnus Samuelsson intervjuas av Carolina Gynning
Fitness4fun
Bulgarian Bag Show
Aerobic Show
Poledance Fitness Show
Inspiration Saturday, aerobicskonvent