Program MyDOG: 3 - 6 januari, Svenska Mässan, Göteborg

MyDOG består av utställningar, tävlingar, shower, föredrag, seminarier och massor av andra aktiviteter i hundens tecken. I det här programmet har vi samlat allt som händer runt om i hallarna under de fyra dagarna. Torsdag 3 januari När Vad Var 10.00 Rasbedömningarna börjar Alla ringar 10.00 Lydnadstävling E-Hallen 11.00 Assistanshund - En hjälpande tass Finalringen 11.00 Köpa hund - Information till dig som planerar att köpa valp Aktivitetsscenen 11.45 Freestyle - Clinic och uppvisning Finalringen 11.45 Jeppes hundägarskola - tips och råd Aktivitetsscenen 12.00 Praktisk föreläsning om pälsvård. Visas på hundar från dagens utställningsraser Aktivitetsscenen 12.30 Försvaret visar tjänstehundar Finalringen 13.00 Hundakademin - Se farmor fixa tvätten och när lillebror spelar gitarr Finalringen 13.00 Sveriges Hundungdom - Vart vänder jag mig som ung och hundintresserad? Aktivitetsscenen 13.30 Rasparad - Se alla raser från rasklubbstorget Finalringen 13.30 Polishund - Hunden i polisarbetet Aktivitetsscenen 14.00 Ungdomssporten Junior Handling, vad är det och hur lyckas du? - Johan Andersson Aktivitetsscenen 14.00 Ringträning/Junior handling - Så går det till på utställning och tävling C-Hallen 14.00 Elitlydnad. Tävlings- och träningstips. Nils Rune Larsson, svensk mästare i spår, visar problemlösning och ger träningstips. C-Hallen 14.30 Försvaret - Försvarsmaktshund Aktivitetsscenen 14.30 Jeppes hundägarskola - Live clinic. Jeppe Stridh arbetar med för honom okända problemhundar Finalringen 15.00 Hundmodevisning - Trendkänsliga jyckar i Göteborgsdesignade kläder Finalringen 15.00 Mentaltester - Workshop SBK Aktivitetsscenen 15.45 Finaler med freestyleshow Finalringen AG Fredag 4 januari När Vad Var 10.00 Rasbedömningarna börjar Alla ringar 10.00 Agilitytävling E-Hallen 11.00 Assistanshund - En hjälpande tass Finalringen 11.00 Köpa hund - Information till dig som planerar att köpa valp Aktivitetsscenen 11.45 Freestyle - Clinic och uppvisning Finalringen 11.45 Jeppes hundägarskola - tips och råd från Jeppe Stridh från Jeppes hundägarskola Aktivitetsscenen 12.00 Praktisk föreläsning om pälsvård. Visas på hundar från dagens utställningsraser Aktivitetsscenen 12.30 Försvaret visar tjänstehundar Finalringen 13.00 Hundakademin - Se farmor fixa tvätten och när lillebror spelar gitarr Finalringen 13.00 Sveriges Hundungdom - Vart vänder jag mig som ung och hundintresserad? Aktivitetsscenen 13.00 Lydnadstävling - Landskamp C-Hallen 13.30 Rasparad - Se alla raser från rasklubbstorget Finalringen 13.30 Polishund - Hunden i polisarbetet Aktivitetsscenen 14.00 Ungdomssporten Junior Handling, vad är det och hur lyckas du? - Johan Andersson Aktivitetsscenen 14.00 Ringträning/Junior handling - Så går det till på utställning och tävling Ring 9 14.00 Elitlydnad. Tävlings- och träningstips Nils Rune Larsson, svensk mästare i spår, visar problemlösning och ger träningstips. C-Hallen 14.00 Öppen träning med Kungälvs hundungdom. Prova på - för dig som är ung. C-hallen 14.30 Försvaret - Försvarsmaktshund Aktivitetsscenen 14.30 Jeppes hundägarskola - Live clinic med Jeppe Stridh Finalringen 15.00 Hundmodevisning - Trendkänsliga jyckar i Göteborgsdesignade kläder Finalringen 15.00 Mentaltester - Workshop SBK Aktivitetsscenen 15.45 Finaler med freestyleshow Finalringen Lördag 5 februari När Vad Var 09.00 Rasbedömningarna börjar Alla ringar 09.00 Agilitytävling E-Hallen 10.00 Assistanshund - En hjälpande tass Finalringen 10.30 Polishunden - Ta fast tjuven! Finalringen 10.30 Köpa hund - Information till dig som planerar att köpa valp Aktivitetsscenen 11.00 Freestyle - Hunden, människan och musiken, ett samarbete i takt Finalringen 11.00 Jeppes hundägarskola - tips och råd från Jeppe Stridh Aktivitetsscenen 11.30 Hundakademin - Se farmor fixa tvätten och när lillebror spelar gitarr Finalringen 11.30 Praktisk föreläsning om pälsvård. Visas på hundar från dagens utställningsraser Aktivitetsscenen 12.00 Försvaret visar tjänstehundar Finalringen 12.30 Rasparad - Se alla raser från rasklubbstorget Finalringen 12.30 Sveriges Hundungdom - Vart vänder jag mig som ung och hundintresserad? Aktivitetsscenen 13.00 Polishund - Hunden i polisarbetet Aktivitetsscenen 13.15 Jeppes hundägarskola - Live clinic med Jeppe Stridh Finalringen 13.30 Ungdomssporten Junior Handling, vad är det och hur lyckas du? - Johan Andersson Aktivitetsscenen 14.00 Hundmodevisning - Trendkänsliga jyckar i Göteborgsdesignade kläder Finalringen 14.00 Försvaret - Försvarsmaktshund Aktivitetsscenen 14.00 Ringträning/Junior handling - Så går det till på utställning och tävling C-Hallen 14.00 Elitlydnad. Tävlings- och träningstips Nils Rune Larsson, svensk mästare i spår, visar problemlösning och ger träningstips. C-Hallen 14.00 Öppen träning med Kungälvs hundungdom. Prova på! C-hallen 14.30 Mentaltester - Workshop SBK Aktivitetsscenen 14.45 Finalbedömningar inleds med freestyleshow Finalringen 15.00 Årets Hund koras Finalringen Söndag 6 februari När Vad Var 09.00 Rasbedömningarna börjar Alla ringar 09.00 Freestyletävling E-Hallen 10.00 Assistanshund - En hjälpande tass Finalringen 10.30 Polishunden - Ta fast tjuven! Finalringen 10.30 Köpa hund - Information till dig som planerar att köpa valp Aktivitetsscenen 11.00 Freestyle - Hunden människan och musiken, ett samarbete i takt Finalringen 11.00 Jeppes hundägarskola - tips och råd från Jeppe Stridh Aktivitetsscenen 11.30 Hundakademin - Se farmor fixa tvätten och när lillebror spelar gitarr Finalringen 11.30 Praktisk föreläsning om pälsvård. Visas på hundar från dagens utställningsraser Aktivitetsscenen 12.00 Försvaret visar tjänstehundar Finalringen 12.30 Rasparad - Se alla raser från rasklubbstorget Finalringen 12.30 Sveriges Hundungdom - Vart vänder jag mig som ung och hundintresserad? Aktivitetsscenen 13.00 Polishund - Hunden i polisarbetet Aktivitetsscenen 13.15 Jeppes hundägarskola - Live clinic, Stridh arbetar med för honom okända problemhundar Finalringen 13.30 Ungdomssporten Junior Handling, vad är det och hur lyckas du? Aktivitetsscenen 14.00 Hundmodevisning - Trendkänsliga jyckar i Göteborgsdesignade kläder Finalringen 14.00 Försvaret - Försvarsmaktshund Aktivitetsscenen 14.00 Ringträning/Junior handling - Så går det till på utställning och tävling C-Hallen 14.00 Elitlydnad Tävlings- och träningstips Nils Rune Larsson, svensk mästare i spår, visar problemlösning och ger träningstips. C-Hallen 14.30 Mentaltester - Workshop SBK Aktivitetsscenen 14.45 Finalbedömningar inleds med freestyleshow Finalringen 15.00 Prisutdelning Årets Lydnadsungdom och Top junior handler 2007 Finalringen MyDOG arrangeras av Svenska Mässan i samarbete med Västsvenska Kennelklubben. För ytterligare information Om mässan MyDOG kontakta: Tommy von Brömsen, Svenska Mässan Telefon: 031-708 80 38 eller mobilen 0733-81 81 18 Om hundutställningarna: Liz-Beth C Liljeqvist, Västra Kennelklubben Telefon: 0703-270169