Meetings@TUR större än någonsin

- Vikten av välplanerade, effektiva och inspirerande möten blir allt tydligare, menar Roger Kellerman, en av projektledarna bakom Meetings@TUR. Foto: Jorma Valkonen

TUR:s satsning på den snabbt växande mötesindustrin har gjort Meetings@TUR till en av branschens viktigaste mötesplatser. Nu avdelas hela H-hallen för mötesindustrin och satsningen utökas till båda fackdagarna den 19 och 20 mars på Svenska Mässan i Göteborg , i stället för att som tidigare koncentreras till torsdagen.

- Jag skulle vilja kalla satsningen en manifestation. Här kan vi visa att mötesindustrins spjutspetsföretag är på väg att bli ett strategiskt verktyg i såväl företags som människors utveckling, säger Roger Kellerman, en av projektledarna för Meetings@TUR.

Vikten av välplanerade, effektiva och inspirerande möten blir allt tydligare, i synnerhet när kraven på mätbara resultat ökar. Och i och med den ökande kunskaps- och teknikutvecklingen finns det allt fler möjligheter tillgängliga för den aktive mötesplaneraren.

Meetings@TUR bjuder på mängder av seminarier, prisutdelningar, analyser och möten. Några av årets höjdpunkter är:

• Releasen av 2008 års Trendrapport för svensk mötesindustri
  • Föreläsning med Elling Håmsö, European ROI Institute, om Facebookgenerationens möten
  • Vinnaren av The Meeting Planner of the Year Award avslöjas
  • Finalen av Avisita Inspirerande Mötesmiljöer
  • Den inspirerande ledarskapstalaren Paul Bridle, framröstad som nummer tolv av de "Top 20 most influential leadership Gurus of 2008"
  • Premiären för "Mötesmätningspriset"

Meetings@TUR inleds redan onsdag den 18 mars med Association Meetings Day & Corporate Meetings Day, vars internationella program riktar sig till såväl nationella som internationella köpare inom kongress och företagsmöten.

TUR arrangeras på Svenska Mässan i Göteborg den 19-22 mars. För mer information, se www.tur.se