Leva & Fungera fick pris som mest uppskattade mässa 2007

När Svenska Mässan i Göteborg i april 2007 arrangerade Nordens största mässa inom hjälpmedelsbranschen, Leva & Fungera, för 13:e gången, blev det en given succé. Nu har mässan också belönats med ett prestigefyllt pris, Swedish Medtechs utställningspris 2007. - Vi känner oss naturligtvis oerhört stolta och glada för priset. Att ge Leva & Fungera näst högsta poäng någonsin i enkätens historia, känns som en välförtjänt arbetsseger och det bästa betyg vi kan få, säger Maria Nilsson, mässansvarig för Leva & Fungera. Swedish Medtech utställningspris baseras på utvärderingar som besvaras av de utställande aktörerna efter genomfört event inom medicinteknik. Enkäten har gjorts i nio år och berör cirka 16 olika utställningar av skiftande storlek. - Utvärderingarna visar på detta sätt vad arrangörernas kunder tycker om utställningen, säger Leif Hjalmarsson, utställnings-ansvarig på Swedish Medtech. Leva & Fungera vann utvärderingen med snittpoängen 4,33 - alltså den näst högsta poängen någonsin. - På frågan om besöksfrekvens gav man siffran 4,5, vilket är i särklass den högsta vi noterat sedan vi började mäta, säger Lars Hjalmarsson. Lika positiv respons fick Leva & Fungera av de 15 228 besökarna. 83 procent tyckte att helhetsintrycket av mässan var bra eller mycket bra och 92 procent räknar med att de kommer att besöka mässan igen 2009. Mässansvariga på Leva & Fungera suger på den här karamellen ytterligare några dagar innan man fortsätter jobba framåt. - Nu är det Leva & Fungera 2009 som står i fokus. Vi vill fortsätta utveckla mässan och göra ett bra jobb. Vi har också flera spännande nyheter på gång, säger Maria Nilsson lite hemlighetsfullt. Leva & Fungera 2009 hålls på Svenska Mässan i Göteborg mellan 21-23 april. Kontakt: Maria Nilsson tel. 031-708 80 79 eller 0733- 81 81 17, alt. maria.nilsson@svenskamassan.se Hemsidor: www.levafungera.se och www.swedishmedtech.se FAKTA: SWEDISH MEDTECH Den medicintekniska branschorganisationen Swedish Medtech har runt 150 medlemsföretag som tillsammans svarar för närmare 90 procent av den medicintekniska marknaden i Sverige. Som medicinteknik räknas i stort sett alla produkter med medicinsk anknytning, med undantag för läkemedel.