Hälsa & Livsstil på Bok & Biblioteksmässan

Hälso- och livsstilstrenden får stort utrymme på årets Bokmässa, 27-30 september. Förlagen ger ut fler böcker om hälsa och livsstil än någonsin tidigare. Från fredag till söndag fylls Hälsoscenen, som är ny för i år, med ett omfattande scenprogram. Hälso- och livsstilsexperter, dietister, coacher, m fl delar med sig av råd och tips om hur man kan leva ett sundare liv, både till kropp och själ. På söndagen är det premiär för en annan av årets nyheter - Hälsorummet. I Hälsorummet, som ligger i anslutning till Hälsoscenen, kan Bokmässans besökare gratis prova på massage och skrattyoga, få skönhetstips, gå i sömnskola, och mycket annat. Ett urval ur programpunkterna på Hälsoscenen: Det okända fusket med maten med Mats-Eric Nilsson, 12 steg till ett skönare mammaliv med Carina Nunstedt, Bli en vinnare med kognitiv coaching med Eva Rusz, Vägen till inre framgång med Sanna Ehdin, Pigg, smal och glad - fem veckor till ett sundare liv med Ola Lauritzson, Mot stormens öga med Roger Nilsson, Livspusslet - hur får vi ihop det? med Catharina Hansson, 7 berg + 7 kontinenter + 7 månader med Fredrik Sträng, Privat med Carolina Gynning och Alex Schulman, Tillsammans - om medkänsla och bekräftelse med Anna Kåver och Åsa Nilsonne. Hela programmet för Hälsa & Livsstil finns på Bokmässans hemsida www.bok-bibliotek.se. Över 2 000 programpunkter Det blir ett digert program på årets Bok & Biblioteksmässa som hålls på Svenska Mässan i Göteborg. Totalt är vi nu uppe i mer än 2 000 seminarier, scenprogram och monterprogram under de fyra mässdagarna 27- 30 september. På hemsidan www.bok-bibliotek.se kan fria sökningar göras bland samtliga programpunkter. För frågor, kontakta Valentina Arvidsson, ansvarig för Hälsa & Livsstil på Bokmässan, tel 031-708 84 12, va@bok-bibliotek.se Birgitta Jacobsson Ekblom, informationschef, tel 0706- 21 94 53, bje@bok-bibliotek.se