Författare till Bok & Biblioteksmässan - en försmak!

Kitty Sewell, Adrian Goldsworthy och Simon Sebag Montefiore, alla från Storbritannien, kommer till årets Bok & Biblioteksmässa i Göteborg den 27 - 30 september. Kitty Sewell, född i Sverige, utbildad i Spanien, bor numera i Wales, kommer i september ut med sin första bok på svenska, en deckare med titeln Iskallt budskap som utspelar sig i Kanada. Iskallt budskap ges ut på Damm förlag. Adrian Goldsworthy, militärhistoriker, som har gett ut flera böcker om romarriket och dess armé, kommer i höst ut med en bok om Caesar, en biografi som ger en bred bild av Caesars händelserika liv (född ca 100 f Kr, död 44 f Kr), och speglar såväl mannen, politikern som härföraren i en och samma volym. Caesar - kärlek, mord och hjältedåd ges ut på svenska av Historiska Media. Simon Sebag Montefiore kommer nu tillbaka till Bokmässan. Han var gäst på mässan 2004 och berättade då om sin bok Stalin - den röde tsaren och hans hov i ett par mycket välbesökta seminarier. Boken baserades på Simon Sebag Montefiores forskning, uppgifter som kom fram då han som en av de första fick ta del av Stalins arkiv när det öppnades under 1990-talet. På årets Bokmässa berättar han om sin nya bok, Den unge Stalin, som ges ut på Prisma. Alla tre kommer att delta i seminarier under Bok & Biblioteksmässan som hålls på Svenska Mässan i Göteborg den 27 - 30 september. Hela seminarieprogrammet presenteras den 31 maj. Mer info om Bokmässan finns på www.bok-bibliotek.se För frågor, kontakta: Birgitta Jacobsson Ekblom, informationschef, Bok & Bibliotek Tel 0706 - 21 94 53 bje@bok-bibliotek.se