Allt klart för MyDOG: Sveriges största hundutställning blir större än någonsin

På onsdag öppnar MyDOG, Sveriges största hundutställning någonsin inomhus, på Svenska Mässan i Göteborg. - Hundintresset i Sverige är fantastiskt stort och det ökar hela tiden. Med närmare 13 000 anmälda hundar och 270 raser är MyDOG ett av de absolut största hundevenemangen i Europa, säger Tommy von Brömsen, ansvarig för MyDOG på Svenska Mässan. Under 3-6 januari blir det ett fullspäckat program i hundens tecken. För första gången arrangeras två internationella hundutställningar, varav den ena är Svensk Vinnarutställning. Här tävlas om vilken hund som är bäst i varje ras. - För att besökarna ska kunna se sina favorithundar på bästa sätt har vi byggt läktare och satt upp storbildsskärmar. Det finns också mattor i alla ringar, säger Tommy von Brömsen. Det blir också officiella freestyle- och agilitytävlingar med cirka 300 deltagande hundar och lydnadsprov där ekipagen tävlar mot varandra med otrolig precision och samspel. Dessutom blir det mängder av uppvisningar och information för alla hundintresserade. På lördag 5 januari koras Årets Hund 2007 på Stora Scenen. Under förra året deltog 90 000 hundar i tävlingen om Årets Hund. Efter nästan 40 nationella och internationella utställningar är det nu dags att utse 2007 års vackraste hund. MyDOG arrangeras av Svenska Mässan i samarbete med Västra Kennelklubben. För ytterligare information Om mässan MyDOG kontakta: Tommy von Brömsen, Svenska Mässan Telefon: 031-708 80 38 eller mobilen 0733-81 81 18 Om hundutställningarna: Liz-Beth C Liljeqvist, Västra Kennelklubben Mobil: 0703-27 01 69