Linnéa Mellgren sexa i JGP

Linnéa Mellgren lyckades avancera från en tiondeplacering efter det korta programmet till att komma på femte plats efter friåkningen på Junior Grand Prix i Sheffield i Storbritannien. Det gav henne en sjätteplats med totalpoängen 112,87. Linnéa Mellgren fick efter sitt korta program 40,97 poäng och låg då alltså på en tionde plats. Ledde efter det korta programmet gjorde Svetlana Issakova från Estland på 50,66, tätt efter låg Yuki Nishino från Japan på 50,46 poäng. Men under friåkningen lyckades Linnéa och avancerade så att hon blev femma, på 71,90. I fråkningen bytte damerna i toppen plats så att Yuki Nishino blev etta med 83,58 och Svetlana Issakova två på 80,84. Yuki Nishino vann tävlingen med slutpoängen 134,04 och två blev Svetlana Issakova som fick totalpoängen 131,50. På tredje plats kom Kristine Musademba från Spanien som fick 122,24 poäng totalt. Läs mer på http://www.isufs.org/results/jgpgbr2007/