Kristoffer Berntsson kom på åttonde plats på EM - bäst av svenskarna

Kristoffer Bentsson lyckades bäst av svenskarna och kom åtta på EM. Adrian Schultheiss kom på 18:e plats och Alexander Majorov på plats 22.

- Kristoffer fick inte till sina trippel axel-hopp, som han vanligtvis klarar så bra på tävlingar. Med hög svårighetsgrad i steg och piruetter och bra presentation publiken att klappa i takt genom hela programmet och slutade endast en placering sämre än på förra EM, summerar Carina Skoog, sportchef vid Svenska Konståkningsförbundet.
Angående Adrian Schultheiss artonde plats säger hon:
- Adrian framförde ett bra koreograferat program med mycket personlig stil, men presterade tyvärr inte på topp.
Alexander Majorovs EM - debut bjöd, enligt Carina Skoog, på fin åkning, trots några missar i trippelhoppen.
- Alexander Majorov höll ihop sitt program med fin åkning och hade en bra presentation samt väl genomförda piruetter och stegsekvenser.

Hela resultatlistan finns på www.isu.org